Wat is er nieuw

Normale vissen plaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Ik zet dit onderwerp onder plagen, en daar komen jullie straks achter waarom!

Ik heb een bak met 3 goudvissen 3 platys 2 mollys 1 kuhli en 1 vietnamese algeneter. De reden waarom het 1 kuhli kan je straks horen.

Ik kom net uit school en ik zie een witte slang in mn bak liggen. Foto heb ik, maar is miss niet nodig want het was gewoon een slang die de kleur had van een vissengraat.. helaas.

Ik spoel m dus door de wc en ik denk: ik heb m eergister gekocht dus het zou kunnen dat ze voedselgebrek hebben. Ik had nog 1 kuhli en 1 vietnamese algeneter dus ik gooide er 2 tabletjes in. Komen die vissen met zn allen erop terwijl het ze niet lukt om die dingen te eten. resultaat: algeneters allemaal weggejaagd en die vissen met een zwerm op iets oneetbaars. Toen zag ik dat 2 goudvissen behoorlijk wild 1 kuhli wegjaagden dus zou het ook kunnen dat de andere kuhli was vermoord en het bijna onmogelijk voor de andere gaat worden om te overleven ?

Ik hoor overigens op internet dat nitraat/nitriet erg slecht is voor ze en ik heb gister de andere vissen nog gevoerd. Kan dat er mee te maken hebben ?

Gek he, dat vissen op voer afgaan?

Je blijft maar domme verhalen verzinnen,he.

Nee maar die vissen gaan op algentabletten af terwijl de algeneters dan geen voer hebben. Hoe ga ik daar tegenin ?

Welke vissen zijn dan volgens jou je algeneters?

De niet-algeneters krijgen zo'n ding niet eens in hun mond dus voor hun is het niet bestemd. Ze jagen alleen de algeneters in de buurt weg.

Goudvissen, mollys, platys hebben net zo goed groenvoer op hun menu staan. Niks geks aan dat ze erop af gaan. En die dingen hoeven niet in ��n keer in een bek te passen, deze vissen zijn handig genoeg er stukjes vanaf te bijten.

Ben je ook al gewezen op de slechte combinatie die dit simpelweg is? In wat voor formaat aquarium zitten ze.

Enne oh ja, als je het hebt over ".....vissen" moet je je maar eens heel hard gaan afvragen of een aquarium houden wel voor je is weggelegd.

De vietnamese algeneter en de kuhlis. Officieel ook platys maar sws geen goudvissen of mollys.

kuhlii's zijn geen algeneters... jij moet je echt eens beter gaan inlezen, want de problemen stapelen zich heel snel op als je zo doorgaat.

Wat eten kuhlis dan ? Ik begrijp het niet. In de winkel word dat aan mij verteld!

Oke, ik begrijp het ondertussen. Ook rest voer enzo, maar nu zit mijn kuhli in zn eentje en doen de andere vissen lelijk tegen m. Wat moet ik doen ?

Timo,
Je mag ook je taalgebruik wel iets aanpassen wat mij betreft hoor 🙁 . Jij schaft vissen aan terwijl je niet goed weet wat je in huis haalt en dan ga je zitten vloeken terwijl dit je eigen schuld is.
Als je 10 seconden de tijd had genomen op eerst even op Google te kijken of het hier na te vragen dan had je het ook geweten:
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... derkruiper

ik had die al gevonden. Ik ga dus voortaan voeren snachts. En sorry dat ik even boos werd maar je moet begrijpen hoe het is voor een kind om een aangevreten slang uit je aquarium te halen als je uit school komt.

Moet je als KIND??? (hoe oud ben je dan? 8)?
eens nadenken, of dat wel bij elkaar past.

AquariaManiak zei:
ik had die al gevonden. Ik ga dus voortaan voeren snachts. En sorry dat ik even boos werd maar je moet begrijpen hoe het is voor een kind om een aangevreten slang uit je aquarium te halen als je uit school komt.

Ik weet dat je jong bent maar ook dat hoort bij onze hobby 🙂.

AquariaManiak zei:

Dan zal hij al dood geweest zijn, en door de vissen opgegeten.
Gebeurt in de natuur ook ,hoor.

En geven wij diepvries.

Kuhli,s eten ook vlees.

Ik snap het, was zelf ook altijd verdrietig tot een paar jaar terug. Ben nu 14 en het gaat wel beter. Ik weet dat de drang naar visjes heel erg groot is op die leeftijd, en je vanalles wilt houden, maar je visjes doen het beter als ze wat ruimerleven. De goudvissen kan je denk ik het beste wegdoen en kuhli's moet je genoeg schuilplaatsen geven. De molly is hetzefde verhaal volgensmij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan