Wat is er nieuw

nu al slakjes. help?

• Onderwerp starter Onderwerp starter blupjes
  • Startdatum Startdatum
B

blupjes

Guest
Hallo!
Mijn aquarium (aqua cube 40L) is momenteel aan het indraaien, nu 1 week. Er is ��n slakje met een plantje meegelift, en dat slakje heeft nu baby's gekregen. Opzich vind ik het niet erg, maar om nou elke week 10 slakken er bij te krijgen is me wat te gek. Nu wil ik als ik bewoners uit ga zoeken een beestje nemen die de slakkenpopulatie een beetje onder controle houdt. Ik wil alleen g��n helena's want die vind ik niet zo leuk. Heeft iemand suggesties?

Zelf vang ik ze er bij de schoonmaakbeurt met de hand uit. Heb je daar geen zin in: simpel slakkenvalletje doet wonderen. Beetje voer erin en dan heb je ze zo te pakken.

Je kan dan ook komkommer op een vork prikken en voor het licht uitgaat erin doen.
Normaal zie je dan als het licht aanspringt daar wel de nodige slakken opzitten.

Er zijn trouwens bijna geen vissen geschikt voor jou bak. Het is meer wat voor garnalen.

Botia heeft daar zeker een punt. Er zou een mooie Betta in zo n bakje kunnen maar echt heel veel keus heb je niet denk ik.
Zelf heb ik in deze bakjes een Betta of garnalen zitten.

niet te veel voeren voorkomt een plaag 🙂 en zoals al gezegt eruit vangen. de meeste slak etende soorten eten maar 1 a 2 slakken per dag dus heeft zelf vangen meer nut .

en slakken zijn ook nog eens super goed voor je aquarium 🙂

ik wil graag slakken maar ze komen maarniet met planten mee 🙁 morgen haal ik ze dus maar zelf op 😀

wat voor slak heb je ??

Ja eigenlijk zijn wat slakken in je bak helemaal niet erg zolang het niet echt een plaag wordt.
Ik zou me er nu niet al te druk om gaan maken hoor. Je kan later altijd nog ze uitvangen met een val of komkommer als dat nodig mocht zijn. Ik heb in mn bakken ook vrij veel torenslakjes zitten.

Bedankt voor alle reacties!
Ik had al begrepen dat mijn bak niet zo geschikt is voor vissen.
Ik wil in ieder geval graag garnaaltjes, ik denk blauwe.
Maar er is dus niet echt een geschikte vis o.i.d. die af en toe slakjes eet?
Het zijn slakjes met een puntig huisje, ik zal zo kijken of ik er een foto van kan maken.
Ik vind het aantal slakjes nu ook nog prima hoor, maar ik wil voorkomen dat ik meteen al een plaag heb.

Er zijn wel vissen die slakken eten, maar die worden allemaal te groot voor dat bakje van jou. Dat gaat dus niet lukken. Als je dus geen slakken wil is het enige alternatief om ze eruit te vangen, veel geduld hebben dus

126159blupjes_0_82_imag7267.jpg

Dit is het slakje, ik heb haar even bestudeerd en ze heeft dus een soort vlekjes/stipjes op haar huisje.
ik hoop dat het een beetje zichtbaar is op de foto.
Heeft iemand enig idee wat voor slakje het is?

Lijkt me een Poelslakje.
Zijn best wel leuk om te zien nog hoor.

Idd een poelslakje.

Betta's wensen trouwens wel drijfplanten. Iets om rekening mee te houden mocht je er voor kiezen.

Naast drijvers hebben ze ook best wel behoefte aan een redelijke beplanting.
Je mag bij een Betta er dus best een groen bakje van maken.

Oke leuk, en bedankt voor de tips!
Ik heb er nu nog maar twee plantjes in zitten maar ik was sowieso nog wel van plan om er meer bij te doen.
Ik wil wel graag garnalen en ik hoorde dat betta's die wel eens opeten. Kan dat kloppen?
Een betta leek me namelijk wel een mooie eye-catcher voor in het aquarium. Dan wilde ik ze ook op kleur selecteren, als in bijv. blauwe garnalen en dan een blauwe betta er bij.

Ik heb er een gehad die elke garnaal die hij zag sloopte. Maar ik heb ze ook gehad die dat niet deden. Je moet er wat geluk mee hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan