Nu echt beginnen... Aquarium opstart vragen


Arasazi

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2012
Berichten
151
Allen,

Al een paar maanden kijk ik tegen een lege bak aan. Doordat ik te druk ben met verhuizen/nieuwe baan, kom ik er onvoldoende aan toe om te verdiepen in de wondere wereld van aquaristiek. Toch wil ik nu toch echt opstarten voordat ik jaren tegen een lege bak aankijk!

Wat heb ik:
- Juwel Vision 180L (55x40x90, lamp: arcadia f025)
- Eheim 2213 (+2211, indien nodig)
- Taj Mahal aquarium ornament
- Voor €300-400 zou ik graag klaar willen zijn. Als het echt meerwaarde heeft kan het opgerekt worden op €500, zolang mijn vriendin er maar niks van weet.


Wat wil ik?
Een bak in een soort iwagumi-achtige stijl, maar dan zonder de stenen en met de Taj Mahal. Wat ik voor me zie is - in ieder geval in het begin - een grasmatje met het ornament in het midden. Vanaf daar bouw ik tzt wel verder.

Vissenbestand
- Kleine schoolvisjes (tetra's oid)
- Garnalen

Planten
- Matje Eleocharis acicularis mini

Mijn vragen:
Graag het liefst zo concreet mogelijke antwoorden! Anders ga ik er teveel over nadenken en stel ik het weer uit. ;)

- Ik heb al een co2 op het oog, deze. Moet ik hier nog wat bijkopen of is ie zo compleet als ze zeggen?
- Voedingsbodem ja/nee? En zo ja, hoeveel?
- Welke vissen/garnalen raden jullie aan die niet al te veeleisend zijn?
- Waar moet ik in het begin verder echt rekening mee houden om een goede start te maken?

Alvast heel erg bedankt!
 
Concreet antwoorden zal een concrete vraag vereisen.
A- geen idee welke je op het oog hebt dus lastig te beoordelen.
B- een voedingsbodem is niet nodig, wel bij de planten die dit willen voedingscapsules, bolletjes of zelfmaak poeder bij doen.
C- Garnalen en vissen is vaak een lastige combi, kan wel maar waar ligt je eigen voorkeur?
D- eerst eens goed indraaien met planten de juiste bodem en veel geduld.
 

Terug
Bovenaan