Wat is er nieuw

Nymphoides Hydrophylla ‘Taiwan’

Patr!ck

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2020
Leeftijd
35
Goedenavond,

Mijn Taiwan geeft vgm een te kort aan bemesting aan. Maar vraag mij dus heel erg af welke van de elementen het is. En of ik dus meer micros of macros moet gaan doseren.
Naar mijn weten geef ik genoeg macros en is het denk ik een van de micros.
Laatste paar metingen;
NO3 10
PO4 1
Ben nog steeds erg aan het stoeien met de hoeveelheid voedingstoffen.
Dus ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

Bijlagen

• 7747E1E3-4EFF-4AED-8B21-94B191BD6229.jpeg
    7747E1E3-4EFF-4AED-8B21-94B191BD6229.jpeg
    193.2 KB · Weergaven: 152
  • C1EA2B45-F060-4B13-BDEF-FB609D18A913.jpeg
    C1EA2B45-F060-4B13-BDEF-FB609D18A913.jpeg
    160.1 KB · Weergaven: 124
Ik ben totaal geen expert, maar ik heb gisteren deze link zitten lezen omdat ik wilde weten wat er mis was met enkele van mijn planten.
https://www.aquariumcoop.com/blogs/aquarium/plant-nutrient-deficiencies
Jouw plant lijkt een beetje op dat plaatje met ijzer tekort, maar de experts mogen me neerknallen hoor als ik het mis heb, is ook moeilijk te zien op de foto's.

Een Taiwan wil ook wat bodemvoeding. Kleibolletjes met lateriet bijvoorbeeld. Aquariumbemesting.nl biedt dit erg goedkoop aan. De Taiwan moet ook hier en daar gekopt worden. En zeker ook regelmatig uitgedund. Ze maken zelf stekjes aan die je weer onderop kan planten maar steek je een steel met een blad eraan in de grond dan groeit ook dit prima uit. Je nitraat/fosfaatverhouding is prima.

Bij de meeste van mijn planten heb ik de voeding capsules van aquariumbemesting.nl.
Nu weet ik niet of dat veel verschil maakt met de kleibollen?
Kan je de voeding in de bodem eigenlijk over doseren met capsules / kleibollen?
Anders steek ik er gewoon een paar extra rondom mijn stengel planten en cryptos.
En verhoog ik de AIO met 5ml per week.
Dan eens een paar weken aankijken of t beter gaat.

Uitdunnen doe ik trouwens vrijwel wekelijks bij de taiwan, anders verstoren die bladeren mijn water stroming.

Ik heb ook beide dingen van auquabemesting.nl. Maar ik gebruik toch liever de kleibolletjes gemixt met lateriet. Overdoseren met bodenvoeding gebeurd niet zo gemakkelijk maar waarom zou je dat doen? Je planten vertellen je vanzelf wanneer er een tekort en dus aanpassing nodig is. In de waterkolom kan je eerder overdoseren omdat de meeste planten die we in onze bakken hebben hun voeding grotendeels via hun wortels opnemen. (moerasplanten!)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan