Oase biomaster thermo 600 voor 500 liter aquarium


Fuubs

Well-known member
Lid geworden
25 december 2016
Berichten
1,119
Hi allen,

T nieuwe aquarium komt steeds dichterbij. De pup is nu 5 maanden en er is langzaam rust aan t ontstaan in ons nieuwe huis.

Ik ben me nu serieus aan t verdiepen en t gaat de eheim incpiria 500 worden. Er is alleen 1 minpuntje. Er is maar 1 bodemdoorvoer. Wat ik extra jammer vind omdat de droogkamer in t midden zit en ik mede daardoor graag 2 filters had gebruikt. Nu kan je er een extra in (laten) boren, maar vervalt meteen de garantie. Nu werd mij een oase biomaster thermo 600 aangeraden. Mij lijken de oase filters met verwarming wat praktischer in gebruik dan de eheim versies (verwarming is gewoon te verwijderen/vervangen en er zit een voorfilter in, je hoeft t filter dus niet open te maken bij regelmatig schoonmaken filterwatten/voorfilter). Is een zo'n filter voldoende, t lijkt mij nogal karig?

1250 l/u
6.8 liter filterinhoud + 0.6 liter voorfilter

Heel verhaal, alvast bedankt!
 
Hi allen,

. Mij lijken de oase filters met verwarming wat praktischer in gebruik dan de eheim versies (verwarming is gewoon te verwijderen/vervangen
Heel verhaal, alvast bedankt!

Heb je de verwarming in een Eheim filter wel eens gezien????

Dat is een spiraal net als in een ouderwetse waterkoker. Alleen hoeft die spiraal geen 2000 watt te verwerken. Dus leeft heel lang.

Die verwarming in de oase is gewoon een staaf verwarming, welke na x aantal jaar de geest geeft. Met de onnauwkeurige instelling van dito staaf verwarmers.

Eens een Eheim thermo gehad, nooit meer anders.
 
Ik heb zelf de Eheim met verwarming, meer dan tevreden over. De Oase ken ik niet, maar net een filmpje gekeken. Als ik dat zie, dan weet ik zeker dat in no time de verwarming kapot gaat (bij mij dan), omdat deze met het deksel omhoog komt en dus niet praktisch is en hier altijd op ligt.

Verder lijkt het op zich een net filter, maar geen gebruikservaring.
 
Bedankt voor de reacties.

Maar wat ik me dus eigenlijk afvraag, is de 1250 l/u en 6,7 liter filterinhoud voldoende voor dit aquarium?
 
is een 500Liter aquarium? dan nee. zou ik er zeker 2 van willen hebben draaien.

Oase is een vrij nieuw merk in de aquarium wereld, op vijver gebied bestaan ze al een hele poos.
dus veel gebruikservaringen zul je niet tegenkomen ben ik bang.
 
Dat dacht ik dus ook.

Is er een filter die 500 liter wel aan kan? Iets van 2500 l/u? Dan kan ik de bodem doorvoer gebruiken en hem splitten naar twee korfjes.

Is er een mogelijkheid om de ene bodem doorvoer te gebruiken voor twee filters? Ze combineren lijkt me geen top idee.
 
zou inderdaad wel sturen op 2500L/U (bruto)
zover mijn bekend zijn er geen filters die dit kunnen op de Fluval FX6 na.

hoe dik is de diameter van die bodemdrain? om 2 filters op 1 aanvoer te kunnen hebben moet je toch al wel een 40mm drain hebben.
 
zou inderdaad wel sturen op 2500L/U (bruto)
zover mijn bekend zijn er geen filters die dit kunnen op de Fluval FX6 na.

hoe dik is de diameter van die bodemdrain? om 2 filters op 1 aanvoer te kunnen hebben moet je toch al wel een 40mm drain hebben.


De fluval is wel echt een beest, 3500 l/u, 20 liter filter inhoud. Houd ik van.

Doorvoer maat weet ik niet. Ik ga eens een belletje/mail wagen aan eheim.

Thnx iig, kan ik wat mee :thumbs:
 
Btw, er staat bij 20 liter filter volume, maar 5.9 liter filter medium. Hoe moet ik dit zien?
 

Terug
Bovenaan