Oase Biomaster thermo 600 werkende krijgen


MaFlodder

Well-known member
Lid geworden
27 augustus 2014
Berichten
366
Locatie
Rotterdam
Hallo iedereen,

Gister heb ik mijn nieuwe aquarium opgebouwd, een Oase Highline 300 en een Biomaster filter geïnstalleerd. Nu is het probleem dat ik het filter voor geen mogelijkheid werkende krijg. De inlaat loopt via de onderkant van de bak en als ik het filter aanzet stroomt er maar heel weinig water door de slang van de inlaat richting het filter. Ik vraag mij af of ik iets verkeerds heb aangesloten of iets over het hoofd zie. Zijn hier meer mensen met een Oase aquarium en mij eventueel verder kunnen helpen?

Groetjes,
Denise
 
Nee, hij doet het nog steeds niet. Het is een nieuw filter dus vuil zal het niet zijn. Ook geen knikken in de slangen.
 
Is de inlaat niet verstopt door iets? Omdat je zegt dat de inlaat onderin je bak zit?en heb je de schuif waarmee de slangen gekoppeld zijn aan je filter wel open Gezet?
 
Zit je filterpot wel vol water? Als er te veel lucht in zit werken potfilters niet
 
Heb je de Oase eerst vol met water laten lopen voordat je hem heb aangezet?

....misschien vreemde vraag maar als je het niet doet gebeurt er niet zo veel.:)
 
Inderdaad fiktef eerst vol gooien met water
He jan m ook leeg plaatsen en dan op de blauwe knop drukken en vasthouden tot ie vol is
Op de blauwe knop een paar keer drukken lukt ook als ie bol met water staat]uitvoer wel boven water plaatsen.
Moet lukken dan !
Succes
Gr.Peter
 
Ik ben even met een zelfgemaakt gewichtje aan een touwtje de inlaat ingegaan en er zit dus iets wat de inlaat blokkeert. Geen idee wat het is, ik zie hier verder ook niks over in de handleiding staan. Ik heb hier eerlijk gezegd ook niet echt op gelet bij het installeren. Weet ook niet of ik dit kan door prikken en of ik hierdoor iets kapot maak. Ben zelf ook niet bekend met deze constructie van Oase..
 
Ja wordt lastig dan,toch maar probereren of je dat kunt verwijderen met iets
 
De Oase heeft aan de voor/bovenkant twee schuiven om het voorfilter en de in- uitlaat los te koppelen. Deze moeten allebei in de lock positie staan. Anders werkt hij niet. Heb je dat gecheckt?
 
Deze twee schuiven staan nu in de lock positie. In en uitlaat staan aangegeven bij de slangen.


oase.jpg
 
Dan zit er maar 1 ding op helaas denk ik
Bak leeg laten lopen en invoer loshalen en doorsteken/spoelen.
 

Terug
Bovenaan