Wat is er nieuw

Oase biothermo 250

Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Leeftijd
24
Hallo,

Mijn uitstroom van de pomp/filter, is een stuk minder en elke week is er telkens geen uitstroom meer. Dan maak ik me voorfilter schoon en dan komt er wel weer iets van stroming.

Kunnen de filterwatten van het voorfilter overdue zijn?

Ik maak deze watten schoon met water uit het aquarium. Ik zie ook dat mensen het laten uitweken? Of gewoon nieuwe bestellen?

Laatst bewerkt:
Thijs, ik begrijp je verhaal niet echt. Ik heb een Oase Biomaster 350 thermo het voorfilter bestaat uit een aantal sponzen aan een geperforeerde buis.

Ik heb de groffe sponzen, die houden het eerste vuil tegen.

1000000261.jpg

Hoe is jouw filter opgebouwd? Wat zijn je fitermaterialen?

Laatst bewerkt:
Die zal alleen bij de nieuwste filters zitten denk ik.

Thijs, ik begrijp je verhaal niet echt. Ik heb een Oase Biomaster 350 thermo het voorfilter bestaat uit een aantal sponzen aan een geperforeerde buis.

Ik heb de groffe sponzen, die houden het eerste vuil tegen.

Bekijk bijlage 381968

Hoe is jouw filter opgebouwd? Wat zijn je fitermaterialen?
Ja ik heb het inderdaad over die sponzen. Er zijn dus grove en minder groffe. Om de paar dagen stopt mijn stroming en ik denk dus door veroudering van sponzen voorfilter kan dit?

Mijn sponzen voelen ook niet meer sponzig. Zit amper vering meer in en ze worden snel bruin. Welke aanraden om nieuw te kopen. En niet allemaal in een keer vervangen?

Mijn sponzen voelen ook niet meer sponzig. Zit amper vering meer in en ze worden snel bruin. Welke aanraden om nieuw te kopen. En niet allemaal in een keer vervangen?
Ik heb hetzelfde met zelfde filter. Heb gekozen voor geheel nieuwe sponzen en draait nu een dag en gaat tot nu toe perfect

Hoi, ik ging om de paar dagen verschonen. Vandaag tijd gehad om nieuwe sponzen te halen. Heb nu die met 30ppi.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan