Oase OxyMax 200


Gdeleeuw

Well-known member
Lid geworden
13 april 2019
Berichten
199
Leeftijd
35
Goedemiddag, zojuist heb ik een luchtpomp aangeschaft voor in de kreeftenbak. (Even buiten de discussie of het zin heeft).

Pompje zelf maakt relatief weinig geluid, echter komt er een fluitend geluid uit de bruisstenen wanneer de pomp op minimaal vermogen staat. Wordt dit vanzelf minder?

En valt er iets te doen aan het geluid van de bubbels zelf? Iets van een steen erop om de bubbels te verspreiden?
Dank alvast!
 
Pompje zelf maakt relatief weinig geluid, echter komt er een fluitend geluid uit de bruisstenen wanneer de pomp op minimaal vermogen staat. Wordt dit vanzelf minder?
Gaat vanzelf weg als hij wat is "ingedraaid"
En valt er iets te doen aan het geluid van de bubbels zelf? Iets van een steen erop om de bubbels te verspreiden?
Dank alvast!
Je zal de stroom dan wat moeten spreiden ja.
 
Pomp maakt bij nader inzien toch teveel geluid voor de studeerkamer. Brom is erg storend. De pomp zou samen met de eheim air de stilste op de markt zijn.

Ik had hem in mijn plantloze kreeftenbak geplaatst ivm zuurstoftekort. Draait nu een jbl cristalprofi en een aquaball binnenfilter op 80 liter water, totaal ruim 800 liter per uur bruto. Het voldoet niet. Kreeften zijn veel actiever met de luchtpomp aan. Verschil is duidelijk merkbaar.

Heb ik nog andere opties? Al veel geprobeerd, lilly pipes, waterval, spraybars etc. Doorstroming is gewoon in orde, waterkwaliteit ook. Iemand een gouden tip? Nog zwaarder filter erop?
 
Laatst bewerkt:
Wil je zuurstof toevoegen is een oxydator een veel betere oplossing:
 
Lijkt me wel wat! Maar zou dat voldoende zijn? Heb je ervaring met dat ding i.c.m kreeften?
 
Wel ervaring ermee maar dan in combi met garnalen, tegenwoordig plemp ik de bak vol met hoornblad, werkt net zo effectief
 
De luchtpomp mag geruild worden voor een oxidator. We gaan het morgen zien, dank voor de tip in ieder geval. Een bosje waterpest was met een dag in kleine stukjes geknipt ondanks continue beschikbaarheid van groenvoer. Hoornblad zal ongetwijfeld niet anders zijn.
 
Pomp maakt bij nader inzien toch teveel geluid voor de studeerkamer. Brom is erg storend. De pomp zou samen met de eheim air de stilste op de markt zijn.

Ik had hem in mijn plantloze kreeftenbak geplaatst ivm zuurstoftekort. Draait nu een jbl cristalprofi en een aquaball binnenfilter op 80 liter water, totaal ruim 800 liter per uur bruto. Het voldoet niet. Kreeften zijn veel actiever met de luchtpomp aan. Verschil is duidelijk merkbaar.

Heb ik nog andere opties? Al veel geprobeerd, lilly pipes, waterval, spraybars etc. Doorstroming is gewoon in orde, waterkwaliteit ook. Iemand een gouden tip? Nog zwaarder filter erop?
Eh; een regulier filter voorziet ook niet in zuurstof... Tenzij je de uitstroom boven het waterpeil hebt, dan kan 't iets helpen, maar je filter an sich niet.
 
Oxidator zit erin. Direct maar een jbl e902 aangeschaft. Hopelijk zijn ze eindelijk tevreden:)
 
Gaat over een luchtpomp......
"Ik had hem in mijn plantloze kreeftenbak geplaatst ivm zuurstoftekort. Draait nu een jbl cristalprofi en een aquaball binnenfilter op 80 liter water, totaal ruim 800 liter per uur bruto. Het voldoet niet." Dat zijn beide toch echt filters.
 
"Ik had hem in mijn plantloze kreeftenbak geplaatst ivm zuurstoftekort. Draait nu een jbl cristalprofi en een aquaball binnenfilter op 80 liter water, totaal ruim 800 liter per uur bruto. Het voldoet niet." Dat zijn beide toch echt filters.
Om verwarring te voorkomen:
Ts. heeft het in z'n eerste post over een Oase OxyMax 200 en dat is een luchtpompje.
Wanneer hij in z'n 2e post schrijft, "Ik had hem in mijn plantloze kreeftenbak geplaatst ivm zuurstoftekort. " dan moet je "hem" vervangen door de Oase OxyMax 200. Hij heeft het dus over een luchtpompje, vermoed ik toch.
 
Om verwarring te voorkomen:
Ts. heeft het in z'n eerste post over een Oase OxyMax 200 en dat is een luchtpompje.
Wanneer hij in z'n 2e post schrijft, "Ik had hem in mijn plantloze kreeftenbak geplaatst ivm zuurstoftekort. " dan moet je "hem" vervangen door de Oase OxyMax 200. Hij heeft het dus over een luchtpompje, vermoed ik toch.
Zo had ik 'm nie gelezen. Als ie zo bedoeld is zoals jij aanhaalt, dan klopt het taaltechnisch gezien ja.
 
Het ging inderdaad over een luchtpomp:) De 902 zorgt dat de zuurstof van de oxidator goed verspreid wordt door de bak. Deze combinatie werkt perfect en doet qua resultaat zeker niet onder voor een luchtpomp. En stukken stiller.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan