Oase thermo 350 gesmolten


theske

Member
Lid geworden
21 januari 2019
Berichten
6
Ik heb via MP een 2e hands filter gekocht, deze kwam vandaag met de post binnen. Zeer veel spijt vd aankoop, doos was zeiknat, filtermateraal was smerig. Thermometer aan gruzelementen maar waar ik het meest verbaast over was waren de gesmolten mandjes. Iemand hier ervaring mee? Lijkt me toch vreemd dat de boel zo extreem heet is geworden dat het is gaan smelten. De thermometer was de originele van 200 watt
 

Bijlagen

  • 20221216_164752.jpg
    20221216_164752.jpg
    382.3 KB · Weergaven: 82
  • 20221216_164740.jpg
    20221216_164740.jpg
    142.4 KB · Weergaven: 87
  • 20221216_164736.jpg
    20221216_164736.jpg
    133.5 KB · Weergaven: 78
  • 20221216_164733.jpg
    20221216_164733.jpg
    162.8 KB · Weergaven: 76
  • 20221216_131255.jpg
    20221216_131255.jpg
    121.6 KB · Weergaven: 76

Heb je bewijzen van de gesprekken met de verkoper? Dan zou ik zowel bij marktplaats en de politie aangifte doen van oplichting.
Jazeker, de hele conversatie van het gedoe staat in berichten van MP. Inmiddels zegt hij 35 euro terug te storten voor nieuwe thermo en mandjes, in totaal betaalde ik 85 euro voor de pomp incl. verzenden.
 
Niet akkoord gaan daarmee zou ik zeggen. Je volledige bedrag zou je terug moeten krijgen. Wat kun je met een verwarming en mandjes doen als je een niet deugdelijk werkend filter hebt ontvangen en dan ook nog in die staat! Zo'n soort gasten horen op de zwarte lijst van marktplaats sowieso.

Ik zou persoonlijk een nieuw buitenfilter kopen bijvoorbeeld bij Hornbach. Met merken als Eheim en JBL zit je altijd goed.
 
Laatst bewerkt:

Niet akkoord gaan daarmee zou ik zeggen. Je volledige bedrag zou je terug moeten krijgen. Wat kun je met een verwarming en mandjes doen als je een niet deugdelijk werkend filter hebt ontvangen en dan ook nog in die staat! Zo'n soort gasten horen op de zwarte lijst van marktplaats sowieso.

Ik zou persoonlijk een nieuw buitenfilter kopen bijvoorbeeld bij Hornbach. Met merken als Eheim en JBL zit je altijd goed.
Ja hoe ik het allemaal op ga lossen is een 2e, maar wat ik wil weten is of er meer mensen ervaring hebben met die gesmolten mandjes mbt de verwarming, droog laten draaien??
 
Ik denk dat je die vraag misschien in een topic met een grijpende titel als vraag kunt stellen maar het lijkt me niet voor de hand liggend.
 

Niet akkoord gaan daarmee zou ik zeggen. Je volledige bedrag zou je terug moeten krijgen. Wat kun je met een verwarming en mandjes doen als je een niet deugdelijk werkend filter hebt ontvangen en dan ook nog in die staat! Zo'n soort gasten horen op de zwarte lijst van marktplaats sowieso.

Ik zou persoonlijk een nieuw buitenfilter kopen bijvoorbeeld bij Hornbach. Met merken als Eheim en JBL zit je altijd goed.
Ik heb nu een jbl inderdaad, maar te weinig capaciteit en het voorfilter van de oase lijkt me ideaal
 


Ja hoe ik het allemaal op ga lossen is een 2e, maar wat ik wil weten is of er meer mensen ervaring hebben met die gesmolten mandjes mbt de verwarming, droog laten draaien??
Ik heb dit hier op het forum nog niet voorbij zien komen. Dus het zal een uitzondering zijn.

Wat je wel vaker hoort, is dat een staaf verwarmer (dat losse ding in de filter) kan blijven hangen. En daardoor de boel oververhit raakt.
Dat zou dus een mogelijkheid zijn geweest met dit filter.
Het is immers gewoon een (goedkope) staaf verwarmer in een filter gestoken.

Wat ook nog kan, is dat het filter zo zwaar vervuilt is geweest, dat er amper water langs stroomt. Dan wordt het ook heet.
Maar deze mogelijkheid lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Extra info:
Bij Eheim thermofilters, zit er een vast warmte element op de bodem. Lijkt op zo’n spiraal als in een waterkoker.
Die zijn een heel stuk degelijker. En dus totaal niet te vergelijken met de goedkope oplossing van Oase.
 
Heel herkenbaar dit zelf ook gehad door het aanzuigen van valse lucht via de aanzuig buisbocht
Schermafdruk op 2022-12-17 09-39-06.png

Bij mij sprong de verwarming gelukkig kapot dat zorgde voor een kortsluiting maar niet voor smeulende manden zoals bij deze.
Wel belachelijk dat dit zo verkocht wordt op MP door de aanbieder en dan druk ik me nog netjes uit.
 
Ik denk dat een buitenfilter met een verwarming in de bak een stuk goedkoper zal zijn.
Ja, dat is zeker zo. Maar ja, niet iedereen wil een heater in het zicht.

Ik wilde dat dus niet. Heb helemaal geen techniek in de bak. Alleen wat uitstroom buisjes.
 
Zit er geen thermische beveiliging op dit soort apparaten tegenwoordig? Ik gebruik inmiddels 2x een Oase Biomaster Thermo 600 naar volle tevredenheid. Voorfilters zijn met een poep en een scheet verschoont.
 
Heren, dames, houd het a.u.b. netjes en respectvol, anders ziet het beheer zich genoodzaakt om in te grijpen.

🟨 gele kaart voor @jessicapilon
 

Terug
Bovenaan