Odessa barbeel


Flappie00

Well-known member
Lid geworden
26 september 2019
Berichten
265
Leeftijd
37
Als mijn bak klaar is wil ik 2 honing gouramies houden. Ik zoek er leuke scholte. Vissen bij. Nu kwam ik de odessa barbeel tegen. Kan dit bij de gouramies?
Kwa temperatuur, waterwaardes, gedrag en een 80cm bak?

Groetjes flappie
 
Ik zou qua gedrag de barbelen nooit samen met de veel rustiger gouramies houden. Nog afgezien van de evt waterwaardes zijn de Odessa barbelen veel te druk.
 
Ik vind ze persoonlijk ook te druk voor bij de honinggoerami. Denk dat er dan vele betere opties zijn qua scholenvissen. Wat spreekt je aan in de odessa? Dan kunnen we mee zoeken misschien
 
De kleuren spreken mij aan. Ik had al andere opties gezien. Kwam deze tegen en vond de kleuren erg mooi. Niet te klein vind ik ook wel leuk.
 
tjah, ik heb een bak onderhouden met honinggouramis en Pethia gelius, een zestal honinggouramis met een 15tal barbeeltjes, vond ik een prima combi. Bak was 90 cm dus wel ietsie groter. De barbeeltjes zitten vooral onderin, de gouramis vooral bovenin. ze kregen hoofdzakelijk droogvoer met een autodoser, drijvend voor de gouramis zinkend voor de barbeeltjes.

Kwa gedrag etc zijn Pethia gelius en Pethia padamya redelijk vergelijkbaar. Dus ik zou het wel aandurven.
 
Ze zijn hier soms erg druk en dan weer niet.
Ik zou de combinatie denk niet doen.
 
Kwa gedrag etc zijn Pethia gelius en Pethia padamya redelijk vergelijkbaar. Dus ik zou het wel aandurven.

Die ervaeing heb ik niet xD
Bij mij zijn de P. padamya niet heel druk, en vooral met elkaar bezig, tot het eten. Ik hou ze samen met danios maar die maken geen schijn van kans tegen de barbelen... daarom zou ik ze niet samen houden met de honing gourami
 

Terug
Bovenaan