Wat is er nieuw

Ogen in eieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sandra Muys
  • Startdatum Startdatum
S

Sandra Muys

Guest
Goedemiddag;
Ik heb gisteren een dode zwangere garnaal aangetroffen (Crystal red). Ik heb de eieren kunnen afhalen en apart zetten met een lucht slang. Ik kan de ogen in de eieren zien. Weet iemand hoe lang het zou kunnen duren voordat ze uitkomen? (of ze nog uitkomen....).

Alvast bedankt!

Sandra

Als je echt al oogjes ziet dan zal dat niet lang meer duren lijkt me.

Als ze uitkomen zal het idd niet lang meer moeten duren 😀

Misschien zwemmen ze inmiddels al wel😀😀

Nee, ze zijn (nog) niet uit gekomen. Ik zag twee zwarte dotjes op de eieren toen ik ze erin deed. Ondertussen, nog niemand aan het lopen. Ik vrees dat de eitjes dood zijn; maar zal het nog een paar dagen afwachten.

Pas geboren garnaaltjes zijn zo klein dat je er makkelijk overheen kijkt, dus nog een paar dagen wachten is wel aan te raden.

Ook zitten ze vaak goed verstopt en is het alsnog lastig ze te spotten hoor.

Af en toe denk ik iets te zien bewegen; maar ik weet het niet zeker (januari nieuwe bril ;-) ) Dus ik wacht. Ik weet niet waar ze kunnen verstoppen, want ze zitten in een (grootdeels) doorzichtige bakje. Wel een paar takjes er luchtslang erin. Afgesproken met mijn zoon (wij vinden ze beide leuk) dat we tot het weekend afwachten en maandag beslissen we als het goed gaat of niet...
Als het maar eentje is, zijn we er al blij!

Ik duim voor jou Sandra.

37386_duimen.jpg

Spannend zeg 😀

Vooral in zo n doorzichtig bakje zul je ze moeilijk kunnen spotten de eerste dagen maar ik ben benieuwd.

Bedankt iedereen. Nog niets kunnen zien / vinden. Ik blijf kijken (met vergroot glas 😎 ).....
Voor John: Soms doe ik een donker papier achter om ze beter op te laten vallen.... ;-)

Het ziet er niet goed uit, vrees ik. Ik zie minder eieren denk ik. En daar zwerft wat door de bak, maar ik denk dat die de kleine diertjes zijn (watervliegjes of zoiets?? weet ff de naam niet).
Alles staat nog zoals het was.... nog ff de weekend afwachten.

Waar blijven die eitjes dan vraag ik me af?

ik ook! :-( Ik denk het ergste is gebeurd....... 😳

Ik zou denken dat ze gaan schimmelen als het niet goed zit en dat zou je denk ik kunnen moeten zien.

Misschien een domme vraag; maar zijn baby-garnaaltjes gelijk dezelfde kleur als de ouders? Of komen ze eerst witjes / doorzichtig uit en kleuren ze in de loop van een paar dagen bij?

image.jpeg
Ok, goed nieuws en ....nieuws.
1. Ik denk dat de eieren in de emmer ..... weg / verrot? / kapot zijn 🙁
2. In de garnalen aquarium heb ik net 1 baby gevonden!!! (Er waren vd week nog 3 zwangere) 🙂

Ik heb dus mijn eerste baby garnaal gespot!! Trots! (Het is mij nooit eerder gelukt!)

Update weer: ik heb in mijn garnalenbak nog een (of meerdere, want ze blijven niet stil) babies gespot die kleiner waren dan de eerste. Ze zijn idd wit / lichtkleurig.
In de emmer (om het zo te noemen) heb ik vd week (gister? Eergister?) iets gespot die bewoog en lijkte op een hele ieniemienie garnaal; maar ik kan het niet terugvinden.... Wie weet..... Misschien is er hoop....

Het is nu 1/2 2 's-ochtends... Tijd om naar bed te gaan. Morgenmiddag (tja, ik moet ff wat slaap inhalen) kijk ik verder.

Nogmaals, bedankt iedereen!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je kleintjes hebt gespot nu:thumbs:

Super leuk!!!!

Gefeliciteerd 😀

Bedankt iedereen! Ik heb de bakje / emmer met de eieren (die misschien niet meer goed zijn) leeg gemaakt.
De kleintjes in de garnalenbak zijn verdwenen; ik denk dat ze gewoon 'under cover' zijn gegaan (of mijn ogen zijn beter om middennacht, dan 's-ochtends). Ik zag wel nóg 3 zwangere..... dus er is hoop voor ons!
Duimen voor een leuk gevulde garnalen bak voor de kerst!
🙂
Sandra

De eerste tijd zie je ze ook heel moeilijk dus ik zou even geduld hebben.

Ja; nu dat ik eentje in het echt gezien heb; kan ik ze beter spotten (alhowel, vandaag zijn ze nog 'under cover'). Het is moeilijk om omschrijvingen op internet (klein, inieminie, enzo) te voorstellen als je ze nooit echt heb gezien. Eigenlijk vind ik dat ze een beetje als kleine zebra-danio visjes uitzien. ;-) Maar ja; die heb ik ook ooit gekweekt dus ik weet hoe ze er uitzien. 😉

Dikke proficiat Sandra de aanhouder wint zo te zien he keep up the good work.:thumbs:

Bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan