Wat is er nieuw

oliemeerval

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sambe
  • Startdatum Startdatum
S

Sambe

Guest
Weet iemand of je ervoor kan om de oliemeerval vaker in het licht te voor schijn te laten komen? Hoe kan dat? Of is dat slecht om een vis om een beetje te stimuleren in het licht te komen als hij eigenlijk in donker hoort te leven?
Groetjes!!t

Geen idee over welke vis je het hebt maar als het lukt door middel van bv iets lekker om de vis overdag in het zicht te lokken is dat niet slecht natuurlijk.

Sambe zei:
Weet iemand of je ervoor kan om de oliemeerval vaker in het licht te voor schijn te laten komen? Hoe kan dat? Of is dat slecht om een vis om een beetje te stimuleren in het licht te komen als hij eigenlijk in donker hoort te leven?
Groetjes!!t

Rust, schuilplaatsen, weinig licht op de bak en veel geduld en lekkere hapjes.

voer eens net voor het licht uitgaat

de kans dat hij in het donker tevoorschijn komt is dan veel groter

Bedankt voor de tips. Gisteren toen het licht uit was gegaan na 20 min ofzo ze volop zien zwemmen en nu ik gevoerd had vannochtene in het licht kwam er al 1 van de 2 ong 30 s zwemmend tevoot schijn. Ik ga echt iets met de tips doen. Ik hen deze vis gekozen omdat ik die er die er lief uit vind zien, niet te groot wordt, niet agressief is en bik de waterwaardes en temperatuur van mijn bak past

En bedankt voor het filmpje!

Sambe zei:
Bedankt voor de tips. Gisteren toen het licht uit was gegaan na 20 min ofzo ze volop zien zwemmen en nu ik gevoerd had vannochtene in het licht kwam er al 1 van de 2 ong 30 s zwemmend tevoot schijn. Ik ga echt iets met de tips doen. Ik hen deze vis gekozen omdat ik die er die er lief uit vind zien, niet te groot wordt, niet agressief is en bik de waterwaardes en temperatuur van mijn bak past

Daar moet je dan EERSt je eigen over inlezen.

Piranha,s zijn ook mooie vissen.
Alleen ,als je een wondje hebt, maken hun het groter.

Dit is REGEL 1 van vissen houden,Inlezen.

Wat geef je hem te eten?

Feeding
In its native habitat they feed on insects, mostly ants, beetles, and mayflies and in the aquarium they will eat anything given such as frozen bloodworm which they will come out of hiding to feed on, catfish tablets, daphnia, white worm (sparingly) and any other worm-like foods.

Ja, ik heb me ook eerst ingelezen. Tuurlijk. De meeste tips wist ik ook wel. Maar aan een aantal had ik wel iets aam. Tuurlijk lees ik me eerst in. Sterker nog. ben al ong. 2 of 3 maanden bezig en wissel steeds van mijn voorkeur omdat ik er achter kom dat sommige vissen misschien toch net niet goed bij elkaar passen. Ook heel vaak bij aquariumzaak geweest om informatie in te winnen (die ook gewoon aangeeft als een vis beter niet samen kan en waar je zeker wel kan kiezen uit denk ik 150 soorten zoetwatervis).
En wist ook wel dat die vooral snachts actief was, maar ondanks dat toch daarvoor gekozen.

Rode bloedwormen houden ze idd van en geef ik ze ook.
Tot nu toe doen alle vissen die nu in het aquarium zitten (want doe het in kleine groepjes) het heel goed samen.

Groetjes!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan