Wat is er nieuw

ombouw van akavastabil TL naar LED

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Heeft er iemand ervaring met deze lichtkap of wellicht een "handleiding" hiervan.

Ik wil namelijk de TL armatuur eruit halen om deze te vervangen door LED verlichting te monteren. Maar volgens mij zit de gehele armatuur in een rails geschoven en zie ik echt geen mogelijkheid om deze eruit te kunnen schuiven.

IK heb getracht het plastic van de hoeken eraf te halen maar dat is niet gelukt. Is dit misschien gelijmd!

Het zou mooi zijn als iemand een filmpje of iets dergelijk heeft.

Heeft iemand hiermee ervaring en welke "bevestiging" alternatieven zijn hiervoor handen.

Je hebt ook led verlichting in de vorm van tl dit zijn ook gewoon buizen met de zelfde aansluiting

Bedankt voor de info
Ik weet dat ze er zijn maar vanuit prijs/kwaliteit overweging wil ik ze zelf inbouwen.

Misschien is het dan een oplossing om zelf een lichtkap te maken en deze proberen te verkopen? Dat gaat denk ik makkelijker dan ombouwen. Binnenkort ga ik beginnen aan een how to voor het maken van led verlichting. Ik kreeg hier redelijk veel vraag maar in priv� berichten. Hierin zal ik alles zeer gedetailleerd uitleggen. Misschien dat jij daar ook iets aan hebt?

Bedankt voor de info.

Het zou mooi zijn al er een how to gemaakt wordt

OrionPax ik heb je link gelezen maar kan je mij ook vertellen welke RGB led's en timer kan vinden!

kimielco zei:
OrionPax ik heb je link gelezen maar kan je mij ook vertellen welke RGB led's en timer kan vinden!

In die post staat het antwoord:

Tot slot de veelgebruikte TC420 led controller:
http://nl.aliexpress.com/item/Freeshipp ... er=1470324
Hiermee kun je alle kleuren instellen in de tijd. Er zit software bij en een USB kabel waarmee je hem via een windows computer helemaal kunt instellen. Meerdere programma's mogelijk.
Ik heb zelf bijvoorbeeld de volgende programma's:
- alles aan
- alles uit
- bewolkt
- anti-alg
- zonnig

OrionPax bedankt voor de info.

Misschien heb ik de vraag verkeerd geformuleerd.

Je schrijft ..... in de post staat........

Welke RGB heb ik nodig!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan