Wat is er nieuw

Omgevingtemperatuur van aquarium

Mascha&Ivo zei:
Leopard zei:
Dus om 1 gram water in 1 seconde 1 graad te verwarmen heb je ongeveer 4 Watt nodig.
Klinkt als nog maar het halve verhaal. Wat zijn de gevolgen voor de gestelde vraag? Wat is de (eind)conclusie?

Klopt, is niet het volledige verhaal. Het geeft de TS een startpunt om een berekening te maken. Daarnaast moet je ook nog het warmte verlies in je berekening meenemen. Hoeveel warmte geleid het glas? Hoe groot is het oppervlak dat in aanraking komt met lucht? Want je gaat ook warmte verliezen aan de lucht. Hoeveel rendement heeft je verwarming? Wordt alle energie die ik er in stop ook daadwerkelijk omgezet in warmte?
Zo kun je nog wel even doorgaan.

Met de informatie die tot nu toe gegeven is in dit topic is er maar 1 zekerheid, en die heb ik gegeven.

Groeten Leopard
 
Een electrische verwarming heeft een rendement van 100%(- het led lampje)
 
JurgenD zei:
Offtopic, maar op een forum deel je wat je wil, niet wat anderen willen dat je deelt.
Deze hou ik liever voor mezelf.
Heb ooit een pH tabel gedeeld. Neemt iemand dit over op een andere site en gaat hij met de pluimen lopen.

1x, geen 2x.

Ermee naar buiten komen? ja
zeggen op welke manier je aan je waarden komt of hoe een formule is? neen want........

Tja....... zeg er dan ook niets over Jurgen.
Of nog beter, maak er een artikel van, dan blijft het hier op jou naam staan en niet van een ander. 😉
 
Ik zeg enkel, als je wil kan ik het berekenen. Geef dan ff de maten en het maximum temperatuurverschil door.

Wil je dat niet? Even goed.

De rest hebben jullie er zelf bij gemaakt en ga ik niet op in.
 
JurgenD zei:
Jazeker. Maar dat is een ingewikkelde berekening die ik niet zo graag rond deel. Heb er zelf teveel moeite voor moeten doen.

Maar geef me de afmetingen van uw aquarium eens door en ik bereken het wel eens voor je.

Ok�, bedankt!
Ik stuur je de afmetingen in PB sturen!
 
biljoenblik zei:
Ach zo ingewikkeld is het niet.
Standaard 1 watt per liter water.
Staat je aquarium erg koel, dan neem je de eerste vermogensstap hoger.
Dus voor een 250 liter aquarium, 250 watt. Staat die erg koel, neem je 300 watt.
En tegewoordig hebben de goede verwarmers een electronische thermostaat plus extra veiligheid thermostaat, dus het ding gaat op tijd uit.

Bedankt voor de tip!
 
Coulibaly zei:
JurgenD zei:
Offtopic, maar op een forum deel je wat je wil, niet wat anderen willen dat je deelt.
Deze hou ik liever voor mezelf.
Heb ooit een pH tabel gedeeld. Neemt iemand dit over op een andere site en gaat hij met de pluimen lopen.

1x, geen 2x.

Dan schrijf je die website toch aan? Ook jij hebt recht op copyright.

Mijn ervaring is dat ze het doorgaans sehr snel aanpassen. Het helpt natuurlijk ook dat je wat juristees gebruikt en dreigt met torenhoge dwangsommen per dag nog online 🙂

Los er van, is het zo erg dat ie met jouw pluimen gaat lopen? Krijg je dan minder geld, minder dit of minder dat?

Wat spijtig voor je! Ik zou degene aanklagen , maar waarschijnlijk gaat dit niet 😉
 
JurgenD zei:
De rest hebben jullie er zelf bij gemaakt en ga ik niet op in.

Tiens, en van wie zal dit dan komen?

Jazeker. Maar dat is een ingewikkelde berekening die ik niet zo graag rond deel. Heb er zelf teveel moeite voor moeten doen.

Maar geef me de afmetingen van uw aquarium eens door en ik bereken het wel eens voor je.

Of dit

Offtopic, maar op een forum deel je wat je wil, niet wat anderen willen dat je deelt.
Deze hou ik liever voor mezelf.

Heb ooit een pH tabel gedeeld. Neemt iemand dit over op een andere site en gaat hij met de pluimen lopen.

1x, geen 2x.

Of dit?

Ik heb mijn trots ja.

Als ik in een topic de vraag lees hoeveel 5+5 is,
en het antwoord in 20, dan weet ik graag hoe men tot deze uitslag komt, is het omdat 5+5+5+5 20 is? of komt het omdat 5=5x2 20 is, of is er nog een andere berekening?

Kijk Jurgen, men 'moet' niet zeggen hoe men er toe komt, maar zeg men als uitslag 20 dan verwacht ik op een forum dat men uitlegt waarom men aan 20 komt.
Hoor ik dat niet dan is de uitslag voor mij althans totaal niet meer van belang, want die uitslag is voor mij totaal onbetrouwbaar geworden.
 
C�dric Vleminckx zei:
Ondertussen heeft Jurgen mij al geholpen,dus dat is al opgelost :d 😉

Goed voor jou. 🙂

Spijtig dat het zo moet gebeuren, met deze manier van werken(mentaliteit)is een forum niet veel vrees ik.
 
luc zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ondertussen heeft Jurgen mij al geholpen,dus dat is al opgelost :d 😉

Goed voor jou. 🙂

Spijtig dat het zo moet gebeuren, met deze manier van werken(mentaliteit)is een forum niet veel vrees ik.

Ja,dat is inderdaad misschien wel wat jammer en had hij hier gewoon de formule mogen zeggen,hoe moeilijk die ook was.

Maar ja,iedereen zijn eigen keuze,zeker.

We kunnen hem niet dwingen, h� 😉
 
Juist, je kan niemand dwingen tegen zijn of haar wil iets neer te zetten. Maar wil men niet, wat doet men dan op een forum?

Ik heb altijd gedacht dat een forum iets was waar men ervaringen en weetjes deelde.
Wil je iets niet delen en voor jezelf houden? mooi, goed, oke, maar zwijg er dan over.
 
Hey mannen wel zouden het gezellig houden h�!
Doe het anders ff via pb Luc! 😉
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Ja hoop file duurder erg lang
      Terug
      Bovenaan