Wat is er nieuw

Onbekend plantje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bonky
  • Startdatum Startdatum
B

Bonky

Guest
Hallo Aquarianen, ik ontdekte zomaar een nieuw plantje in m,n aquarium, waarschijnlijk zomaar spontaan ontstaan.
Er zitten aan dat plantje geen wortels.
Is hier iemand die dit plantje kan duiden?
Bvd

Onkekend plantje 002.jpg

Onkekend plantje 003.jpg

Onkekend plantje 004.jpg

Ik heb dit nog nooit gezien zover ik weet Willem en ik hoop dat iemand het kan aangeven😉

Ik vraag me af of dit wel een plantje is, het lijkt mij meer op een wier.

Ja zoiets of een reusachtige vorm van Staghorn maar dan groen. Maar het zou best een wier kunnen zijn.

Heb je toevallig mangrovehout in je bak zitten Bonky?
Het is niet onmogelijk dat het daarin is "mee gelift" en na een tijdje weer tot leven komt.

Heb je toevallig mangrovehout in je bak zitten Bonky?
Het is niet onmogelijk dat het daarin is "mee gelift" en na een tijdje weer tot leven komt.
In geen van m,n bakken zitten houten objecten, slechts planten is alles wat ik gebruik ter decoratie.
Ja ik dacht zoals ik al aangaf ook een vorm van Staghorn.

Het lijkt ook op wat je hier ziet zover ik het kan inschatten:

http://www.aquaticscape.com/articles/algae/amanoshrimp.jpg

Zelf heb ik al zitten denken aan misschien een onderwatervorm van Riccia Fluitans.:S

Klopt dit is de, wat ze noemen, de 'thalli' van de Riccia fluitans.
Deze kan in bepaalde omstandigheden zo gaan groeien.

Kijk aan, dus toch, moet wel mee gelift zijn vanuit een van m,n andere bakken.
Dat het in betreffend aquarium zich als een Thalli is gaan gedragen zal waarschijnlijk aan het feit hebben gelegen dat er daar een nogal sterke flow in aanwezig is waardoor Riccia het aan de oppervlakte niet meer heeft uit gehouden en zich daar tussen de andere planten als Thalli verder is gaan gedragen.

Heb de Thalli van de Riccia nu weer als een drijfplantje in een ander bakje geplaatst zonder enige vorm van flow en we zullen eens zien of het weer in z.n oorspronkelijke vorm terug zal gaan groeien.
Ik houd u op de hoogte.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan