Wat is er nieuw

Onbekend slakje, wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter F. Panther
  • Startdatum Startdatum
F

F. Panther

Guest
Dag allemaal, tot mijn grote verbazing zie ik ineens iets op de ruit van mijn aquarium zitten. En het blijkt nog te leven ook!

Onderstaand slakje heeft zich denk ik als eitje via de laatst gekochte plantjes verhuisd naar mijn aquarium. Hij/zij is nu incl huisje ongeveer 3mm.

Onbekend%20slakje.jpg

Weet iemand welke slak dit is?

Een slakkenplaag wil ik graag voorkomen. Want waar er ��n is zijn er misschien wel meer, al heb ik ze nog niet gezien. Aangezien er Crystal Red / Black garnalen in moeten komen, wil ik namelijk liever geen Anentome helena toevoegen, mocht het later alsnog tot een plaag komen.

Jong puntslakje?
Slakken zijn nuttig, in een garnalenbak voer je normaal gesproken weinig tot niet en zou een slakkenplaag niet mogen voorkomen. Dus wees er niet te bang voor 😉

Als het er niet teveel worden, mogen ze best blijven, maar ik wil natuurlijk niet de halve ruit vol hebben hangen met slakjes straks 😉

Wat ik niet helemaal kan terugvinden is hoe groot deze slakjes ongeveer worden?

Kort na het maken van de foto besloot dit slakje trouwens een korte wandeling te maken en zichzelf in te graven in de bodem. Ben dus benieuwd hoeveel er nu eigenlijk in de bodem zullen zitten..

Puntslakjes worden tot pakweg 2,5-3 CM hiet tenminste best nuttig ebeestjes hoor. Slakken horen bij de hobby. Uitvangen kan altijd

Die worden nog best groot dan! Het gaat hier dan om de Melanoides tuberculata toch?

Het licht is net weer aangegaan en het slakje zat inmiddels weer op de ruit, is nu weer onderweg naar de bodem. Ik ben erg benieuwd of ik er de komende tijd nog meer ga tegenkomen.

Ik heb zo'n 50 posthoorn slakjes van 3 millimeter in mn bak, ik had 1 poelslak van 1 cm. Tot op een dag hij ineens weg was. bleek dat ik ik bij het verplaatsen van de mosbal dat ding op zn bakkes had gedrukt...

Bertus zei:
Wees blij ,dat je ze hebt. ze besparen je wel bodemrot.

Haha, ik zal er voorlopig lief tegen zijn en hem zijn gang laten gaan 😉

Heb een afwasteil vol met posthoornslakken. voor botia,s .

vis ze er telkens uit, met komkommer.

Rubz zei:
Ik heb zo'n 50 posthoorn slakjes van 3 millimeter in mn bak, ik had 1 poelslak van 1 cm. Tot op een dag hij ineens weg was. bleek dat ik ik bij het verplaatsen van de mosbal dat ding op zn bakkes had gedrukt...

Ai.. dat is wel balen zeg ;(

jaaa was wel jammer, maar het water is echt bruin en moet de kap er af halen om er goed bij te kunnen, dat betekent dus ook de verlichting. enja dan wil je wel eens iets niet goed zien Bertus..

haha vond het juist wel leuk dat slakje erin, heb geen bodemvisjes dus dacht kan hij mooi de boel schoonmaken

De slakjes zijn heel nuttig, hoor.

Je kan hem er ook gewoon uitvangen als je het niet wil.

Voor mij toch een aanrader om het te laten, omdat ze zeer nuttige beestjes zijn, ook in een aquarium.
Maar wat je er mee doet, moet jij weten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan