onder/over capaciteit nitraat fosfaat filter


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Het gaat om een nitraat fosfaat filter van 5 liter welke geschikt is voor een aquarium van 600 liter.

Nu heb ik hier een aantal vragen:

Wat gebeurt er als het aquarium meer of minder liters heeft
 
Ik ben niet chemisch onderlegd maar zou me kunnen indenken dat de inhoudt snel verzadigd raakt als je te weinig hebt. Dan zul je dat vaker moeten vervangen maar waarom wil je dit gebruiken want planten hebben wel nitraat en fosfaat nodig namelijk.
 
Misschien voor een keienbak John?
 
Ja zou kunnen Dirk maar omdat het niet was aangegeven wilde ik het even vragen., Soms gaat men ook dat soort dingen inzetten als de nitraat/fosfaat wat aan de hoge kant is namelijk;)
 
Ja zou kunnen Dirk maar omdat het niet was aangegeven wilde ik het even vragen., Soms gaat men ook dat soort dingen inzetten als de nitraat/fosfaat wat aan de hoge kant is namelijk;)
Klopt terwijl water verversen net zo goed werkt :)
 
Bedankt voor de informatie.

Het gaat om een discus bak met wat planten welke een wekelijkse waterwissel heeft van ca. 80% maar ook om de waterkwaliteit te verhogen.

We willen hem op onze eheim 2080 aansluiten via een bypas.

Wat zou de doorstroom snelheid moeten zijn bij zowel over als ondercapaciteit of maakt dat niet zoveel uit.
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je dan? dat hij zonder spanning draait?

Denk dat er dan bijna niks uit komt door de weerstand.
 
Bedankt voor de informatie.

Het gaat om een discus bak met wat planten welke een wekelijkse waterwissel heeft van ca. 80% maar ook om de waterkwaliteit te verhogen.

We willen hem op onze eheim 2080 aansluiten via een bypas.

Wat zou de doorstroom snelheid moeten zijn bij zowel over als ondercapaciteit of maakt dat niet zoveel uit.
Denk dat de capaciteit alleen word bepaald door de hoeveelheid hars en de diameter van de slangpilaar.

Maar je kan idd met een bypass opstelling de flow door de hars en daarmee de effectieviteit en levensduur een beetje regelen
 

Terug
Bovenaan