Onderdeeltje Eheim, noodzakelijk?


S

sander.020

Guest
Bij het schoonmaken is dit onderdeeltje van mijn Eheim Professional 3 afgebroken. Pomp lijkt prima te functioneren zonder. Is dit iets wat vervangen moet worden?

Screenshot_20181008-171719_Chrome.jpg
 
Kan je nog lijmen? met secondenlijm?
 
Gaat niet lukken denk ik, erg kleine puntjes. En dan moet de pomp uren uit...

20181008_172650.jpg
 
Secondenlijm is cyanoacrylaat. Zelfde lijm als gebruikt wordt voor het vastlijmen van planten. Zou veilig moeten zijn voor vissen (met garnalen zou ik voorzichtig zijn), dus je pomp hoeft niet uren uit te staan denk ik.
 
Ja het woord zegt het al een beetje inderdaad:oops:

Als het nodig is vervang ik liever, maar ik heb het doel/nut nog niet door. Ik vermoed dat het met het makkelijk aanzuigen voor bij het opstarten te maken heeft, die functionaliteit kan ik zonder.
 
Ik heb ook geen idee waarvoor het doelt hoor. Ik zou het denk ik vervangen. Zal geen kapitaal kosten?
 
Red ik nog inderdaad...

SmartSelect_20181008-180955_Chrome.jpg
 
Komen de verzendkosten natuurlijk nog bij, maar het zal je de kop niet kosten (kan natuurlijk niet in je beurs kijken).
 
Is een keerklepje denk ik zodat de stroming goed blijft lopen door de pomp
 
Zoals onze tuinkabouter al zegt. Het is een terugslagklep.

Hierdoor gaat het water maar 1 kant op. Hierdoor kan de aanzuigknop zijn werk doen.

In de uitstroom opening van het koppelstuk zit ook een vlotter klepje. Daar kan het water er alleen uit, niet terug in.

Doordat deze 2 samenwerken, kun je de aanzuigknop laten werken.
 
Eigenlijk dacht ik altijd dat Eheim Duitse degelijkheid was. De laatste tijd zie ik wel veel brokken bij dit merk?
Ik heb er ook nog een staan...
confused-smiley.png
 
Eigenlijk dacht ik altijd dat Eheim Duitse degelijkheid was. De laatste tijd zie ik wel veel brokken bij dit merk?
Ik heb er ook nog een staan...
Bekijk bijlage 259610

Het degelijke is na de experience serie wel zo'n beetje verdwenen.

Terwijl de classics al sinds 1963 hun werk blijven doen. Concept nagenoeg niet veranderd.
 
Eigenlijk dacht ik altijd dat Eheim Duitse degelijkheid was. De laatste tijd zie ik wel veel brokken bij dit merk?
Ik heb er ook nog een staan...
Bekijk bijlage 259610
Opzich ook niet gek als je filters produceert die bijna 30 jaar blijven werken en bijna de gehele filter markt domineert dat er wel eens wat berichten komen dat ze kapot gaan.

Zelfde als juwel aquaria, durf redelijk veilig te zeggen dat ze het grootste merk zijn met de meeste aquaria in de huiskamers van de hobbyisten.
Ook vrij logisch dat je dan veel berichten leest dat er vanalles mis mee is.

Denk dat je het vooral in perspectief moet zien, denk dat iedere aquariaan wel een eheim heeft of heeft gehad
 
Ik blijf ook zweren bij Eheim. Áls er eens iets vervangen moet worden, is daar tenminste makkelijk aan te komen.
 
Inderdaad en zo'n klepje kost je de kop niet.
 

Terug
Bovenaan