Onderhoud Eheim 4+ 350


Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Berichten
1,275
Leeftijd
46
Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat van de Eheim filters de hendel van de kraan van de slang aansluiting kan afbreken doordat de kraan over tijd steeds stroever gaat lopen. Dit zou te voorkomen zijn door bij onderhoud de kraan te smeren. Ik heb een Eheim 4+ 350. Ik kan in de handleiding daar niets over vinden. Vind inderdaad wel dat die afsluiter stroef loopt, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren of dit altijd zo was.

Wat weten jullie hierover? Zijn er evt online handleidingen over hoe je dit zou doen?

Oh, en nog iets anders. Ik zie vaak nummers genoemd worden als 2071 en 2076. Zijn dat andere filters, of gebruikt Eheim deze nummers naast de namen Professionel 3, Professionel 4/4+ enz?
 
Laatst bewerkt:
Meeste dinge van eheim kun je uit elkaar klikken. Schoonmaken en beetje vaseline erop en klaar.

Hieronder een linkje met filters met de 'nieuwe' namen. Item number is nummer wat voorheen vaak gebruikt werd (eerste 4 cijfers)
 
Aha! Dus een professionel 4+ 350 is dan een 2273020?

Dus volgende keer onderhoud ook even de afsluitel van de slangen loskoppelen en uit elkaar halen. Goed om te weten. Bedankt!
 

Terug
Bovenaan