Onderwaterspin


Boris Cornelis

Well-known member
Lid geworden
4 november 2018
Berichten
152
Leeftijd
28
Beste Aquarianen,
Ik zit momenteel 1 week in de opstart van mijn aquarium, en al een hele tijd zag ik van die rare spin achtige draadjes lopen in mn aquarium.
Nu het bewijs gevonden = geen alg, geen schimmel = gwn spinnenweb van dit beestje

Ik zag hem vanochtend kort, maar sinsdien niet meer.
Ik wil vooral weten hoe ernstig dit is voor mn aquascape = en tuurlijk als ik em zie haal ik hem eruit (direct)
image_2021-03-06_145042-png.320792
 

Bijlagen

  • WhatsApp Video 2021-03-06 at 2.22.20 PM.mp4
    2 MB
Of hij kwaad kan durf ik niet te zeggen maar zelf zou ik hem proberen af te zuigen.
 
Of hij kwaad kan durf ik niet te zeggen maar zelf zou ik hem proberen af te zuigen.
Laat het je vrouw maar nie horen!


Ik zou 'm proberen te vangen en buiten in de natuur uit te laten. Echt kwaad in je bak zal wel meevallen, die krijgt geen hele vis op me dunkt.
 
Probleem is overal van die draadjes, laat hij achter (spinnenwebben) = en ik weet dus niet of dit alles spinnenweb is of ook draadalg
Voor mijn riccardia chamydryfolia niet heel fijn dat nog vast aan het groeien is aan het hout

En ik probeer hem te zoeken = maar heeft zich pas een keer laten zien aan mij
 
Maar kan het kwaad, want ik wil dat ding er echt uit (overal spinnenwebben) niet de bedoeling
 
Ik denk dat je hem er beter uit kunt halen en ergens in een slootje neerzetten. Ze kunnen wel bijten.
 
ja, ik kan em alleen niet mer vinden (heb echt lang lopen zoeken) was een enkel moment in de ochtend dat ik em zag
 
Niet uitzetten, het zou zomaar een invasive exoot kunnen worden. IMHO
 
Niet uitzetten, het zou zomaar een invasive exoot kunnen worden. IMHO
Wel uitzetten, want het is een inheemse soort, zoals ik al schreef. Zowel in Azie als Europa gaat het om dezelfde soort, er is zelfs maar een soort van. Net als Libellen- en Waterjufferlarven (waar deze spin trouwens op jaagt) hoort de Waterspin gewoon hier thuis.
 
haha allemaal leuk en aardig, moet ik hem eerst weten te zien
En ik vind het belangrijker dat dit snel gebeur = want die klotuh webben bouwen wel op

Niet ideaal gezien ik ookk in opstart fase zit van mn bak
 
Ik hoop dat je hem weer vindt want als je niet weet wat ze doen ben je er lekker klaarmee.
 
waterspinnen eten larven en kleine visjes als ze die te pakken krijgen.
ik zou hem wel uit de bak verwijderen.
uitzetten op dit moment resulteert waarschijnlijk ook in een dode spin
 
ik bedoel daarmee dat je kunt hem beter gewoon zelf dood kan maken dan dit langzaam in het koude water buiten te laten gebeuren
 
Die kruipen er levend en wel weer uit (is onderzoek naar gedaan)
Ja maar ik heb een soort klepje erin zitten die de ingang naar de slang afsluit dus daar hebben ze geen sleutel van en zullen er dan ook niet uitkomen denk ik. Vaak kieper ik het deel waar alles inkomt ook wel leeg dus dan ligt ie gelijk buiten in de bosjes.
 
Goedemorgen

Ja maar ik heb een soort klepje erin zitten die de ingang naar de slang afsluit dus daar hebben ze geen sleutel van en zullen er dan ook niet uitkomen denk ik. Vaak kieper ik het deel waar alles inkomt ook wel leeg dus dan ligt ie gelijk buiten in de bosjes.
Oh ben jij degene die hier in de wijk zijn stofzakloze-stofzuiger op het gras aan de overkant van de straat leeg kiepert :DD in plaats van met oud brood de vogeltjes voert?
 
Oeps, dacht ik weer dat ik in het GMT zat... :(
 
Zitten nog geen vissen of iets in mijn bak, dus waarschijnlijk leeft de spin niet lang
Ik kan hem helaas niet meer vinden, weet zich goed te verstoppen
 

Terug
Bovenaan