Ongevraagde maanvis kweek


R

ReneS

Guest
Hallo,

Ik heb vorige week zondag een aquarium overgenomen van iemand incl de vissen. Nu zaten daar ook maanvissen bij en deze hebben gister een blad vol eitjes gelegd. Hartstikke leuk natuurlijk maar de maanvissen moet eigenlijk weg omdat ik betta's wil houden.

Is het verstandig om de ouders er nu nog bij te laten? Ik had ze namelijk al kunnen verkopen maar heb dat maar even afgeblazen. Ik heb al een bakje klaar staan voor de kleintjes omdat ze eigenlijk niet straks vrij moeten zwemmen in de bak, dan vang ik ze nooit weer en zijn ze prooi voor de betta's die ik vrijdag op haal.

De kleine maanvissen gaan hoe dan ook straks weer weg maar ik wil het wel een kans van slagen geven.

Dus zou ik het laten zitten en wanneer ze uit aan het komen zijn in een apart bakje doen? Of nu alvast in een apart bakje met esha2000 erbij tegen het schimmelen?

De ouders doen het super trouwens, de witte worden er tussen weg gehaald en de rest bewapperen ze omste beurten.

SrDsM3O1NNFzrEPtBfMo0lO9WQ-AiDzQ.jpeg
 
Eerst maar eens kijken of de eitjes wel uitkomen.

Als je er toch niks mee wilt, laat ze lekker gaan. Zie je wel wat ervan komt.
 
Ik heb geen idee, ben niet thuis in maanvissen.

Dit zijn ze:

y_Ur4cpBhaBgBO1odkUrBkMij7qb9Z6p.jpeg
 
Het gezond grootbrengen van maanvissen kost veel ruimte en tijd. Als je �berhaupt al geen maanvissen wil gaat je dat waarschijnlijk opbreken wat ten koste gaat van de jonge visjes.
 
Dan laat ik de natuur zijn gang gaan en zien wat er van overblijft.
 
Valt mee toch?
Zes keer per dag levend voer geven wat je zelf moet kweken, dagelijks het water verversen en oh ja voor ik het vergeet: een extra aquarium kopen van minimaal 60cm. hoog om de jongen in op te kweken.

Ik zou ook de ouders er bij laten en genieten van het schouwspel. Uiteindelijk hopen dat alles wordt opgegeten, want je gaat geen 6x per dag voeren als je niet eens van die vissen houdt.

Oh btw, je hebt een prachtige bak! Mooie structuurrijke bodem. De gemiddelde dwergcichlide zou zich er enorm thuisvoelen.
 
Dank je, is dat laatste niet sarcastisch haha? ;)

Ik moet zeggen dat ik maanvissen eerst niks vond maar nu ik ze heb toch wel mooi vind. Lekker rustige vissen. Maar aangezien ik betta's toch mooier vind en ik daarmee wel wil kweken, word dat mijn keuze.
 
Zet er meer zuurstofplanten in. In een hoek.
Hebben ze gelijk schuilplaats voor de nacht.
En,jonge vissen kunnen schuilen.
 

Terug
Bovenaan