Ongewenste en onbekende gasten in bak!!!


J

JappieBlundy

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een tijdje ongedierte in mijn bak...
Geen idee wat het is. Geen planaria en ook geen bloedzuigers (denk ik).
Ze zijn wit, hebben een ovale vorm, zitten voornamelijk aan de ruiten en bewegen zich zeer soepel door het water of op het glas. Er zijn een hoop kleintjes en een paar grote. Het worden er steeds meer.

Weet iemand wat dit zijn?

ongedierte.jpg


ongedierte01.jpg


Graag hoor ik iets van jullie
 
Kunnen cyclops,mosseldiertjes of andere beestjes zijn waar ik zo snel de naam ff niet van weet maar kunnen geen kwaad iig.

Is een teken dat je gezond water hebt iig dus dat is positief,vaak wijst het wel op wat veel voeren.
 
Hmmmm m'n kikkers lijken er idd geen last van te hebben maar zie ze liever verdwijnen... Enig idee hoe?
 
Ja, leeg gooien,overnieuw beginnen.
 
JappieBlundy zei:
Hmmmm m'n kikkers lijken er idd geen last van te hebben maar zie ze liever verdwijnen... Enig idee hoe?

Probeer het met een schijfje komkommer,als het goed is gaan ze daar massaal opzitten en van eten,als het schijfje goed vol zit voorzichtig omhoog halen en weggooien en opnieuw doen.
Zo ben ik van de meeste afgekomen want werd gek van dat gekrioel ;)

Komkommer verzwaren met een vorkje bv anders blijft het drijven.
 
Heb nog even gegoogled en ik ben er bijna zeker van dat het mosseldiertjes (Ostracoda) zijn.
Er liggen ook een hoop eitjes op het oppervlakte. Ik ga eerst alle eitjes verwijderen en dan die komkommer proberen. En anders begin ik gewoon opnieuw.
 
Of je moet je bakje dan chemisch ontsmetten bv maar anders is de kans groot dat je overnieuw kan blijven beginnen want zitten in 99.99% van de bakjes zonder vissen.
Als het bakje groot genoeg is zou je ook nog kleine visjes kunnen nemen want die lusten ze graag.
 
Nee,natuurlijk niet.
Waarom verdwijnen.
 
Waarom verdwijnen... --> omdat het er gewoon weg veel te veel zijn... En ze vallen daardoor erg op!
Komkommer werkt niet... --> ze gaan er niet massaal op af... helaas
Kleine visjes zoals???
 
KLeine visjes worden btw opgegeten door de kikkers... (heb er ooit 5 guppen in gehad)
Maar dat heeft wel 2 weken geduurt... Is het verstandig om kleine visjes de mosseldiertjes op te laten eten om vervolgens weer opgegeten te worden door de kikkers???
 
Zijn het geen opstartwormpjes?
Hoelang draait het bakje?

Nee,ik zie het,toch kleine slakjes.
 
De bak draait al 6 maanden en ben wel bekend met opstart wormpjes en dat zijn dit niet. Ik ben er vrijwel zeker van dat het Ostracoda's zijn... Wat bedoel je met; Nee,ik zie het,toch kleine slakjes. ????
 
Zijn toch slakjes? Zo ik lees wel.Ostracode
 
JappieBlundy zei:
Waarom verdwijnen... --> omdat het er gewoon weg veel te veel zijn... En ze vallen daardoor erg op!
Komkommer werkt niet... --> ze gaan er niet massaal op af... helaas
Kleine visjes zoals???

Jeetje dacht dat ik weinig geduld had,zou het nog wat langer proberen met de komkommer dan een half uur hoor...

Kleine visjes zoals Rasboraras brigittae bv.
 
Haha ja sorry Seabait, ik dacht omdat je zei dat ze er massaal op af zouden komen ze dit meteen zouden doen... Maar idd je hebt gelijk, ik heb wat meer geduld nodig.

OstracodA zijn Mosselkreeftjes en geen slakjes... https://www.google.nl/#q=Ostracoda&safe=off&spell=1
 
Haha ok ja je moet het echt ff de tijd gunnen maar kan ook zijn dat het niet werkt in je bakje hoor.
Op deze manier heb ik na een week tijd de beesjes zo goed als allemaal uit m'n bakje gekregen.
Jammer dat je kikkers ze niet eten,klinkt misschien zielig maar wie weet als je ze een tijdje niet voert dat ze het dan wel doen.
Bedenk me net dat kikkers blind zijn heb ik weleens gelezen en dan zal dat niet werken denk ik.
 
Ze zullen te klein zijn om door de kikkers als voer aangezien te worden.
 
Inderdaad Seabait de kikkers zijn (zo goed als) blind. Maar dat neemt niet weg dat het geen goede jagers zijn!
De kikkers heeft aan de zijkanten van zijn lichaam stikseldraadjes waarmee ze hun prooien (of roofdieren) kunnen lokaliseren.
 
En inderdaad Jones de mosseldiertjes zijn te klein om trillingen op te vangen...
 

Terug
Bovenaan