Wat is er nieuw

(Ongewenste) verstekeling - Kitty Tetra?

VissieVissie

Active member
Lid geworden
15 februari 2026
Leeftijd
46
Vanavond een 5 tal diamantgourami's opgehaald en helaas is er een verstekeling meegekomen.

Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar het is helaas niet duidelijk geworden.

Ik heb gelijk de (l)fs gebeld, hij gaf aan dat het een kitty tetra zou zijn. Als ik dit visje Google dan twijfel ik behoorlijk.

Misschien dat iemand hier het weet?
Het is een heel klein visje. 1cm tot 1,5 cm. Grijzig lijfje, witte/doorzichtige vinnen en bij de staartvin zwart / zwarte stippen.

ik reed met iemand mee die uitstekende airco heeft. Terug gaan in mijn eigen auto met minder goede airco was geen optie, gezien de afstand had ik het waarschijnlijk ook niet gehaald met de sluitingstijd.

Ik heb nog even getwijfeld om het visje in een apart bakje te zetten, maar gezien de warmte durfde ik dat niet aan en gaat het mij ook niet lukken om de komende dagen terug te gaan.

Later weer uitvangen in mijn Rio450 gaat ook niet echt een optie zijn. Dus als ik er achter kan komen welke soort het is dan zal ik een schooltje aanschaffen. Er is gelukkig nog wel ruimte hiervoor in mijn bak.

Dat is dus mijn straf om toch weer bij deze winkel te kijken en te vertrouwen op het oordeel van anderen die mij vertelden dat deze winkel sterk verbeterd was.

Anyways..het is een long shot, maar hopelijk herkent iemand dit visje.

Bijlagen

• 20260619_190945.jpg
    20260619_190945.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 39
  • 20260619_190929.jpg
    20260619_190929.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 38
Het is af en toe wel lastig om een jong visje te identificeren die nog niet het "volwassen" kleuren patroon ontwikkeld heeft.
Zou dus goed kunnen dat de identificatie wel correct is.

Jong broed lijkt er wel op maar dat kun je het beste zelf met eigen ogen beoordelen.
https://www.aqua-imports.com/product/kitty-tetra/

Lastig te zien, hopelijk wordt het een mooi visje !
Maar om gelijk een zaak negatief te zien vindt ik ver gaan, kan gebeuren.

Het is af en toe wel lastig om een jong visje te identificeren die nog niet het "volwassen" kleuren patroon ontwikkeld heeft.
Zou dus goed kunnen dat de identificatie wel correct is.

Jong broed lijkt er wel op maar dat kun je het beste zelf met eigen ogen beoordelen.
https://www.aqua-imports.com/product/kitty-tetra/
Ja, komende week kom ik er weer in de buurt en zal dan uit dezelfde bak een aantal visjes meenemen.

Lastig te zien, hopelijk wordt het een mooi visje !
Maar om gelijk een zaak negatief te zien vindt ik ver gaan, kan gebeuren.
Zeker! Foutjes kunnen gebeuren en zeker met zo'n klein visje. Ik had zelf ook beter kunnen opletten.

Maar elke keer als ik naar deze zaak ga is er wel iets niet mis/gaat er iets fout. Misschien heb ik gewoon altijd pech.

Ik vind het wel heftig om meteen op basis van 1 verstekeling je bakbestand aan te passen. Ik zou 'm gewoon lekker laten rondzwemmen, meestal zijn scholenvissen al lang blij als ze een andere school vissen hebben om bij aan te sluiten. Gewoon dus je oorspronkelijke idee (Wat was dat?) volgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan