Wat is er nieuw

Online garnalen shop

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Ik ben benieuwd waar jullie voor de mensen die online bestellen hun garnalen halen.

Ik woon erg achteraf dus voor mij is online bestellen altijd goedkoper.

Mvg
s,k

Ik wil je adviseren eens te kijken bij Rendoshrimps in Duitsland. Porto is iets hoger maar goede en mooie beestjes en stukken goedkoper dan hier en veel keus hoor.
Ook worden ze erg goed verpakt daar. Een aanrader zou ik zeggen dus.
In Nederland heb ik goede ervaring met Aquafizz.

Ik woon, in een klein dorp bij de duitse grens. De gemiddelde zaak is zo'n 1 uur van mij vandaan.

Jessica bedankt denk dat het hem dat gaat worden, de site is overzichtelijk en pro en de dieren zien er super uit.

Opzich wil ik niks speciaals hoor denk gewoon de Sakura of red bee

Ik woon, in een klein dorp bij de duitse grens. De gemiddelde zaak is zo'n 1 uur van mij vandaan.

Zo,n gehucht ken ik ook. Ergens in Drenthe.
Fietsten mijn Neefjes zo de grens over, en weer terug.
Komen jullie vandaan? Duitsland. !! Hu.????

Bedankt Seabait..

Zal nog 2-4 weken duren voordat ik bestel wil eerst even 100% zeker zijn dat de waterwaarden juist zijn etc.

Maar ik wilde alvast eens rond kijken.

Zodra ik ze heb zal ik ze eens fotos maken. Ik ga wel voor de hoger grades. dan maar iets meer uitgeven wordt toch al duur zat

Is maar 1 keer ff een dure uitgave en als het goed is heb je daar heel veel en lang plezier aan denk ik dan 😉
Ben benieuwd.

Nu nog de keuze maken tussen de 'kleuren' of voor de bloody mary of voor de black sakura.

Spijtig dat ze kruisen anders had ik ze beide gewild 😉

De bak is ruim enkel wilde ik de bak niet gaan opdelen. Zal dus gewoon voor 1 soort gaan.

Heb nog even om te beslissen. Ondergrond is beige/speelzand misschien ook iets om rekening mee te houden.

Met zulk zand zou ik wel een aantal torenslakken nemen die door de bodem gaan want anders heb je kans op problemen.

Wilde voor helena's gaan ik heb gemerkt dat die in mijn andere bak ook onder het zand gaan etc.

Helena's gaan wel in het zand zitten maar blijven dan op 1 plek meestal en torenslakken ploegen echt goed de bodem door wat net het verschil kan maken.

Dat is een mooi formaat!

ben niet bekend met slakken, maar planten die torenslakken zich niet voort? en eten die niet aan je planten

Torenslakken planten zich voort maar eten niet van de planten hoor,als de planten gezond zijn tenminste maar als ze rotte plekjes hebben eten de garnalen ze ook.

Toch moeilijk dat beslissen, Kunnen garnalen nu vanaf 10 samen of moeten ze echt met meer? Of minder wilde 60-70� uitgeven namelijk

Als je een zandbodem hebt is de Tylomelania ook een leuke slak. De Orange Poso kan op 23 a 24 graden prima en graaft zich ook wel graag eens in. Wordt wel enkele centimeters groot hoor.
De Torenslak heb ik in mn 60 cm en die eten niet echt planten en krijgen ook jongen.

Ik heb van Rendo de Sakura SS dacht ik en die is ook mooi donker rood hoor. De allerduurste daarvan is direct een stuk duurder en daarom heb ik de SS genomen.
Maar jij moet de keus maken natuurlijk.

Ja ik zat aan de Blood mary te denken, Wat ik me enkel afvraag is hoe is die ontstaan?. Is hij niet ontstaan door met de SS grades op nog diepere kleuren te kweken?.

Of denk ik nu als een leek

Garnalen zijn echte groepsdieren dus 10 stuks is minimaal anders is de kans groot dat ze zich niet prettig voelen en niet gaan kweken wat juist wel de bedoeling is om ze in stand te houden.

mss zei:
Ja ik zat aan de Blood mary te denken, Wat ik me enkel afvraag is hoe is die ontstaan?. Is hij niet ontstaan door met de SS grades op nog diepere kleuren te kweken?.

Of denk ik nu als een leek

Het is een doorkweek van het vuurtje ja. Ook de citroenen en de rilli is een kweekvorm van het vuurtje. Die jij bedoeld is een hele mooie doorkweekvariant zeg maar.
Zoals John ook al zegt is 10 wel het minimale hoor.
Je kan bij Rendo per 10 iets goedkoper kopen dan per stuk hoor.

http://www.rendo-shrimp.de/epages/62701 ... %5B3%5D%22

Bovenstaande heb ik en dit was enige tijd terug de hoogste gradatie. Die waren toen nog rond de 24 euro per 10.
Ik zou deze nemen want die ander is iets roder maar veeeeel duurder. Bij nakweek is het toch afwachten wat je weer eruit krijgt.
Maar goed dat is jouw keuze natuurlijk.
Ik kocht liever voor dat geld 25 SS dan 10 Bloody mary. Maar ja dat is persoonlijk en gebasseerd op de ervaring met de SS die ik heb.

Klopt, ik twijfel ook nog enorm, ik zat eigenlijk aan groepje van 15 garnalen te denken.

Geeft mij ook iets meer keuze qua kwaliteit.

Zit alleen nog over 3 soorten te twijfelen.

Twijfel tussen

30 Sukara SS grade
30 Snow White
of 10 Taiwan bee garnalen (deze komen op bijna de zelfde prijs als boven genoemde)

Ik heb het idee dat je twee dingen door elkaar haalt met Sakura SS maar kan me vergissen want ben niet helemaal up to date van alle gradaties.

Met hogere gradaties Crystals en zeker de Taiwan bee's is het wel noodzakelijk om een hele lage ph te hebben want anders kweken ze niet.

SS wordt ook bij de Sakura gebruikt, maar begrijp de verwarring.

Klopt een lage Ph is geen probleem moet rond de 6 uiteindelijk zitten.

Dat wist ik echt niet,van de crs en cbs geeft het de kleurdekking en patronen aan maar wat houdt SS bij Sakuras in dan?

Zover ik weet (help mij John) is bij sakura dat enkel op hun kleur. Dus SS is eigenlijk bijna zo perfect rood als maar zijn kan. Nogmaals ben hier nieuw in maar zo heb ik het begrepen. Daarna komt Blood mary deze zijn echt bloed rood

Maakt niet uit 😉

Vind zelf de Taiwan Bee's mooier maar 10 ga je bijna niet vinden in een 80cm bak.

Welke je ook neemt zorg wel dat ze van hetzelfde adres komen want als je garnalen neemt van verschillende kwekers is de kans groot dat ze door kruisbesmetting allemaal doodgaan.
Pas ook goed op met nieuwe plantjes want sommige plantenkwekers gebruiken gif tegen slakken maar dat is ook heel dodelijk voor de garnalen.

Zie nu pas dat jullie beide John heten 😉..

Als ik bestel dan uiteraard bij 1 kweker. Is zowel voordelig in prijs als dat je zeker bent van wat je krijgt.

Enkel is het nog even wachten tot alles in orde is etc, en moet nog beslissen voor welke ik ga uiteindelijk

Op het moment gaat mijn keuze uit naar de Red Bee, Maar de Crystal red K4 zijn ook nog in de race 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan