Online kopen?


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Ik wist niet goed waar ik dit het best zou vragen, dus doe ik het voorlopig hier.

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met vissen laten leveren en of hier goede winkels zijn die deze optie aanbieden (levering in België).
Aangezien onze verplaatsingen nu beperkt worden leek me dit misschien wel een optie. Als jullie dit afraden zal ik gewoon wachten tot deze crisis voorbij is uiteraard.
Alvast bedankt!

Groeten
Ibbe
 
Levende have koop ik nooit online. Ik zie liever wat ik koop.
 
Exact wat Fozzy zegt. Wil daar nog aan toevoegen dat als ik zie hoe sommige transporteurs met hun waren omgaan ik bij hen geen enkel dier op transport durf te zetten. Dan haal ik het liever zelf, weet ik tenminste hoe het vervoerd is en in wat voor staat het arriveerd. Slakken of levend voer zijn voor mij een uitzondering.
 
Exact wat Fozzy zegt. Wil daar nog aan toevoegen dat als ik zie hoe sommige transporteurs met hun waren omgaan ik bij hen geen enkel dier op transport durf te zetten. Dan haal ik het liever zelf, weet ik tenminste hoe het vervoerd is en in wat voor staat het arriveerd. Slakken of levend voer zijn voor mij een uitzondering.

Ook ik zou geen levende have online aanschaffen waarbij ik me dan wel moet bedenken; hoe komt diezelfde levende have bij de groothandel een daarna bij je Lfs?
 
Exact wat Fozzy zegt. Wil daar nog aan toevoegen dat als ik zie hoe sommige transporteurs met hun waren omgaan ik bij hen geen enkel dier op transport durf te zetten. Dan haal ik het liever zelf, weet ik tenminste hoe het vervoerd is en in wat voor staat het arriveerd. Slakken of levend voer zijn voor mij een uitzondering.

Ja dan heb je het over de rit van de LFS naar jou huis begrijp ik, weet je alsnog niet hoe de vissen in kwestie bij de LFS zijn gearriveerd :)
Maar ben het eens hoor, liever zelf halen bij de LFS, al is het maar om te kunnen kijken hoe het met de dieren in kwestie is (algemene gezondheid).

Er zijn ook winkels die de vissen met eigen transport bij je aan huis bezorgen ipv aan een bezorgdienst te overhandigen, dat zou ik persoonlijk al een stuk prettiger vinden.
 
Het is al vaker gezegd maar ook ik ben er geen voorstander van om vissen online te kopen en te laten bezorgen. Je hebt geen idee wat je in huis haalt. Maar belangrijker nog, het is verboden in Nederland om levende dieren te versturen per post. Zoals hierboven ook gezegd wordt zijn er wel ondernemingen die zelf de vissen bezorgen, dat zou misschien wel een optie zijn?
 
Verzending per reguliere (pakket)post is idd verboden, per koerier niet. ;)

Ik heb goede ervaringen met siervissen-onlineshop.be, binnen (bepaalde regio's? in) België bezorgen ze het zelf, daarbuiten verzenden ze per koerier.
Levering gaat net zoals de vissen bij de LFS binnen komen: in een dubbele zak met klem erop in perspex boxen in een kartonnen omdoos.
Bij tropische vissen wordt aangeraden om een heatpack bij te bestellen, die plaatsen ze dan in de perspex box zodat de vissen niet teveel afkoelen tijdens het transport.
Op bepaalde dagen voor 12u besteld is de volgende dag geleverd.
Levering naar Nederland kost €15,- tenzij je boven de (ik dacht) €70,- zit.
 
Zoals al is aangegeven is het altijd afwachten wat je geleverd krijgt maar zelf heb ik ook wel garnalen via de post ontvangen en dat is altijd netjes verzorgd en zonder problemen aangekomen. Probleem is hier dat er maar 1 lfs zit die niet alles heeft zitten.
 
De grote problemen van onze noorderlingen. :juggle:

Tja de keuze is hier inderdaad minder en als je geen auto hebt dan wordt het lastig. In Assen zit ook een erg mooie lfs maar ja dan moet je eigenlijk wel een auto hebben. Maar goed we redden ons prima hoor in het Noorden en Frits Kuiper kan alles bestellen maar dingen zoals hoge gradatie garnalen heb ik dan besteld bij een zaak die ze goedkoper kon aanbieden want dat scheelde aanzienlijk.
 
Tja de keuze is hier inderdaad minder en als je geen auto hebt dan wordt het lastig. In Assen zit ook een erg mooie lfs maar ja dan moet je eigenlijk wel een auto hebben. Maar goed we redden ons prima hoor in het Noorden en Frits Kuiper kan alles bestellen maar dingen zoals hoge gradatie garnalen heb ik dan besteld bij een zaak die ze goedkoper kon aanbieden want dat scheelde aanzienlijk.
Denk dat t voor de vissen weinig uitmaakt of ze met auto of met de trein vervoerd worden.

Vwb laten bezorgen, ik heb het nog nooit gedaan. Het ophalen is deel van de ervaring, rondje door de LFS lopen. Alle vissen etc bewonderen en dan uiteindelijk aanwijzen welke je precies wil hebben. Voor die paar weken dat je niet langs de LFS kunt nu; zou ik m'n bak dan even met minder of geen nieuwe livestock laten draaien.
 
Tja de keuze is hier inderdaad minder en als je geen auto hebt dan wordt het lastig. In Assen zit ook een erg mooie lfs maar ja dan moet je eigenlijk wel een auto hebben. Maar goed we redden ons prima hoor in het Noorden en Frits Kuiper kan alles bestellen maar dingen zoals hoge gradatie garnalen heb ik dan besteld bij een zaak die ze goedkoper kon aanbieden want dat scheelde aanzienlijk.
Ik kan mij voorstellen dat het allemaal wat lastigere is zonder auto. Ik heb er zelf ook geen namelijk. :juggle:
En het ziet er uit als een leuk zaakje hoor die LFS van Frits Kuiper!
 
Is het ook Daan. Vrij oud maar wel geellig en veel is er te koop en anders is het in een paar dagen in huis. Heel iets anders dan de grote moderne nieuwe zaken natuurlijk maar goed dat heeft ook wel iets.
 
Precies de dingen die jij nu benoemd spreken mij juist erg aan. Het is geen gelikte zaak maar gewoon een prettig rommelig zaakje waar je volgens mij iedere keer iets nieuws ontdekt als je er binnen wandelt. Maar goed dit zeg ik op basis van wat foto's die op Google Maps staan. :juggle: Mocht ik ooit in de buurt zijn ga ik hem zeker bezoeken!
 
Wij bezorgen ook en dat doen meer particuliere hobbykwekers (tegen benzinevergoeding) en dan ben je vaak nog steeds goedkoper uit als dat je het in de winkel zou kopen
 
Precies de dingen die jij nu benoemd spreken mij juist erg aan. Het is geen gelikte zaak maar gewoon een prettig rommelig zaakje waar je volgens mij iedere keer iets nieuws ontdekt als je er binnen wandelt. Maar goed dit zeg ik op basis van wat foto's die op Google Maps staan. :juggle: Mocht ik ooit in de buurt zijn ga ik hem zeker bezoeken!

Ja daar zit je aardig goed mee hoor en ik zou als je in de buurt bent er eens kijken want er is ook een flink deel voor zeewater en dat is ook wel mooi om te bekijken. Na afloop kun je dan hier even langs voor een bakje koffie ;)
 
Ja daar zit je aardig goed mee hoor en ik zou als je in de buurt bent er eens kijken want er is ook een flink deel voor zeewater en dat is ook wel mooi om te bekijken. Na afloop kun je dan hier even langs voor een bakje koffie ;)
Bedankt voor de uitnodiging. Zal ik zeker onthouden!
 
Bedankt voor jullie reacties!

Allemaal wat in de lijn van wat ik dacht. Zullen maar even een paar weekjes wachten dan :)
 

Terug
Bovenaan