Wat is er nieuw

Ons voorstellen plus aquaria

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ignastrafe
  • Startdatum Startdatum
I

Ignastrafe

Guest
Hoihoi, ik ben nu al even actief op dit forum dus dacht 'ik stel me even voor'.

Mijn vriend en ik wonen samen en hebben 2 aquaria. Een kleintje van 40l (die hebben we nu een paar maanden) en een van 180l (die hebben we nu 1 jaar).

In de grote bak zitten groene neon tetra's, cherry barbeeltjes, 1 waaierhandgarnaal, 3 corydora julii, 6 otocinclussen, 2 ancistrussen, 5 tijgerslakken en een aantal blauwe dwerggarnaaltjes.

In de kleine bak zitten 3 afrikaanse dwergklauwkikkers 😍, 3 tijgerslakken, 2 corydoras, 1 ancistrus en 7 guppys.

Het idee is de grote corydoras van de kleine bak naar de grote te verhuizen maar wegens recente sterfte van 8 corydora juliis wachten we dit nog even af (behandeling gedaan tegen parasieten en bacteriën en tot nu toe gaat het goed met onze corys).
Ook gaan we in de grote bak nog een hele hoop nieuwe plantjes zetten achteraan.
In de kleine bak zouden we nog een paar otocinclussen willen zetten om de algen wat te verminderen.

Bijlagen

• aqua.jpg
    aqua.jpg
    129.8 KB · Weergaven: 190
  • aqua 2.jpg
    aqua 2.jpg
    118.5 KB · Weergaven: 194
Hallo en alsnog welkom!
Leuke bakken.
Je hebt een vrij hoge bioload in je kleine bakje, weet niet precies hoe je filtert en hoevaak je waterwisselt. En of je de planten voeding geeft. Maar ik denk dat iets meer rust in de bak ook al gaat helpen tegen algen.🙃 hehe.

Welkom beide.

Welkom, dat kleine bakje is overbevolkt dus zou daar zeker niet nog meer vis in doen, eerder eruit halen

Welkom, dat kleine bakje is overbevolkt dus zou daar zeker niet nog meer vis in doen, eerder eruit halen
We gaan inderdaad eens kijken om er wat vissen uit te halen en zo de bioload onder controle te proberen krijgen.

Welkom,

Cory's overplaatsen is zeker een goed idee. Een Ancistrus kan behoorlijk vervuilen dus is dan niet geschikt voor zo'n bakje, dus die zou ik ook overplaatsen zodra je grote bak weer stabiel is.

Gr
Stefan

Welkom,

Cory's overplaatsen is zeker een goed idee. Een Ancistrus kan behoorlijk vervuilen dus is dan niet geschikt voor zo'n bakje, dus die zou ik ook overplaatsen zodra je grote bak weer stabiel is.

Gr
Stefan
Oh dat wist ik helemaal niet, bedankt! We zullen de ancistrus ook verhuizen dan 🙂. Er zijn wel redelijk wat algen in de bak, zouden we er dan wel een paar otocinclussen kunnen insteken en zo ja hoe veel zouden jullie aanraden?

Oh dat wist ik helemaal niet, bedankt! We zullen de ancistrus ook verhuizen dan 🙂. Er zijn wel redelijk wat algen in de bak, zouden we er dan wel een paar otocinclussen kunnen insteken en zo ja hoe veel zouden jullie aanraden?
Otosinclussen eten geen algen maar de micro-organismen die in de algen leven, zowiezo is je bak te klein voor vissen erin te doen en de otosinclus is een scholenvis die je best met 10 stuks houdt

Ziezo nieuwe plantjes en feeder. De corys en ancistrus van het kleine aquarium zitten nu ook in dit aquarium.
aqua 160l.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan