M
MarlonnekeW
Guest
Sinds een aantal jaar ben ik bezig met een fotografieproject, waarbij ik de ontwikkeling van jonge dieren vastleg in de eerste weken van hun leven. Hiervoor probeer ik ook verschillende vissensoorten te fotograferen. In eerste instantie heb ik zelf een aantal soorten gekweekt, maar én je kunt niet zoveel series maken als je geen ruimte hebt voor heel veel aquaria (ongeveer 1 serie per aquarium per jaar) én het begon me nogal tegen te staan dat ik de kweekgroepen weer snel moest verkopen, nadat ze eenmaal gekweekt hadden, om weer ruimte te maken voor een nieuwe soort. Dus ben ik gaan proberen of ik geen eitjes kon kopen/lenen. Via een post op dit forum werd ik erop geattendeerd dat killi eitjes regelmatig te koop zijn en een paar weken geleden heb ik via marktplaats een aantal eitjes van de Fundulopanchax gardneri kunnen kopen.
Inmiddels zijn de jonge visjes 2 weken oud en heb ik de eerste drie foto's kunnen maken. Aangezien hier veel killi liefhebbers zijn, leek het me misschien wel leuk om er een topic over te openen.
Een van de eitjes met oogjes (losse foto, hoort niet bij de serie)
Foto 1 dag oud (maar 3mm, dus super klein):
Foto 1 week oud:
Foto 2 weken oud:
Voor meer diersoorten en informatie over het project www.developmentphoto.com. Een aantal series zijn t/m 1 september te zien in het Natuurhistorisch museum Rotterdam
Inmiddels zijn de jonge visjes 2 weken oud en heb ik de eerste drie foto's kunnen maken. Aangezien hier veel killi liefhebbers zijn, leek het me misschien wel leuk om er een topic over te openen.
Een van de eitjes met oogjes (losse foto, hoort niet bij de serie)

Foto 1 dag oud (maar 3mm, dus super klein):

Foto 1 week oud:

Foto 2 weken oud:

Voor meer diersoorten en informatie over het project www.developmentphoto.com. Een aantal series zijn t/m 1 september te zien in het Natuurhistorisch museum Rotterdam