Wat is er nieuw

Onze juwel 125 (Jealin)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jealin
  • Startdatum Startdatum
J

Jealin

Guest
Hier wat foto's van onze bak. Ik wil er nog wel wat meer planten in zetten.
E4D10156-E205-42B5-BB65-2BB147FA0AE5_zpsxsjrfgy8.jpg

9CB8F1B2-6F74-4139-92CC-F40C9C8E376E_zpsdvazxeny.jpg

7DE6AA45-3E87-4588-8CCD-BBD2FFCBA03D_zpslx1lyzgr.jpg

C6C3EA74-CAAC-4D5F-B80C-567AF8DB3D46_zpsn1muymmi.jpg

Nou, vandaag weer even naar Aquabeek geweest. Wat plantjes en een cocosnootje erbij gekocht.
En volgens mij gaan meneer en mevrouw 'Nigeria red' binnenkort een nestje krijgen.mze zijn druk bezig met een holletje schoon te maken.

-5n4Ix8fAAaZhkBrEfVvV0RGWgWBb574.jpeg[/URL

Idd. Denk dat een paar plantjes erbij een heel verschil maakt

Fraaie Pelvicachromis heb je daar zwemmen Linda 😀
Betwijfel wel een beetje of dat een Nigeria Red is 😉

Valt me trouwens op dat je stabilisatiebalk in het water hangt. Staat je water zo hoog?

~ Ivo

Idd ja. Scherp opgemerkt 🙂. Water staat tegen de strip zo te zien

Danjewel 🙂Ja dat klopt, heb aan de zijkant een streep en daar staat min max op. En idd, heb nog gechecked, staat iets te hoog...oeps.
Wat denk je Ivo wat voor een Pelvicachromis het dan is? Ik heb ze namelijk wel gekocht als Nigeria red. :S

10052A97-AAF5-4D06-BAD1-E4BE7CCEE804_zpsoqlizi29.jpg

Hier zijn ze allebei..

Tsjah daar maak ik het mezelf lastig 😳
Er is nogal wat gaande geweest bij de Pelvicachromis taeniatus 'groep' de laatste tijd (P. drachenfelsi beschreven, P. kribensis gerevalideerd als taxon, enkele varianten van P. taeniatus daarin ondergebracht, enkele varianten daarvan mogelijk een aparte nog onbeschreven soort (dus overgebracht van taeniatus naar het gerevalideerde kribensis en mogelijk daar later weer uitgehaald en ondergebracht in eigen soort)). Ben het overzicht een klein beetje kwijt. Note to self: toch weer eens goed gaan lezen. Als het je interesseert: klik!

Terug naar 'Nigeria Red', dat is deze vorm
Jouw visje, dat zou ik echt moeten gaan nazoeken. Eerst in dat verslag gaan lezen wat de uiterlijke verschillen zijn tussen de soorten en dan nog eens binnen de soort op zoek gaan naar de juiste vorm.
Als je wilt, houd je het van me tegoed 😉

Hahah, dat wordt dan nog een hele klus😉 snap dat je er zo inderdaad niet meer zo'n zicht op hebt. Ach, waar het mij om gaat is dat we leuke visjes er in hebben, en al zeg ik het zelf, vindt ik deze koppel het mooist. Ben erg benieuwd of ze daadwerkelijk eitjes gaan afzetten, ze zijn nog steeds druk en het mannetje is aardig territoriaal op het moment. Ik heb trouwens ook een koppel Apistogramma agisizi double red, klopt het dat deze man meerde vrouwtjes nodig heeft, of heeft ie aan 1 ook zat? Ik vind namelijk dat hij haar net iets te vaak achterna zit.

Wordt stiekem toch wel een beetje nieuwsgierig naar welke soort ik in mijn bak heb. Als ik naar de foto die je hebt gestuurd kijk, vindt ik de naam Nigeria red beter bij die vis passen, dan bij die van ons. Ik zie daar alleen maar rode streepjes boven de ogen van het mannetje.

Jealin zei:
Hahah, dat wordt dan nog een hele klus😉 (...)
Wordt stiekem toch wel een beetje nieuwsgierig naar welke soort ik in mijn bak heb. (...)
Artikeltje nog eens gelezen en als je weet waar je op moet letten is het eigenlijk best simpel. Heb je een foto (of kun je die maken) waarop de staartvin van het mannetje gedetailleerd te zien is?

Jealin zei:
Ik heb trouwens ook een koppel Apistogramma agisizi double red, klopt het dat deze man meerde vrouwtjes nodig heeft, of heeft ie aan 1 ook zat? Ik vind namelijk dat hij haar net iets te vaak achterna zit.
Eigenlijk is dat wel een stuk beter. Maar vanwege de grote hoeveelheid territoriale soorten voor je bak zou ik er geen vrouwtje bijhalen in dit geval.

~ Ivo

Dan laat ik het zo, dat lijkt me dan beter. Nu is het nog geen oorlog in de bak haha.
Ik heb een zo goed mogelijke foto van de man gemaakt, hopelijk heb je hier iets aan.
203F6B65-BC6E-4D27-932B-09594A230344_zpsxfxljndy.jpg

Hier nog een betere foto. Ik kon het niet goed laten zien, maar hij heeft in zijn staart nog een soort van inham zitten. Net onder de onderste stip, het lijkt nu dat het tegen elkaar aan zit, maar daar zit dus een soort van inham, alsof de staart in twee�n splitst.

014BF7B8-5A38-471A-9FD8-DBDC41B61811_zpsdv8rv8bt.jpg

Dankjewel Saskia! 😉

Dat is een duidelijke foto. Uitkomst: Pelvicachromis taeniatus. Komt voor in (grofweg) Benin en Nigeria.

~ Ivo

Ok� dan! Bedankt voor het opzoeken 🙂 en nu nog hopen dat er jongen komen ;-), zou wel leuk zijn.

Mooie vis hoor die pelivachromis!
vind je bak ook erg leuk, vooral die rotsen en het hout.
ben zelf iets minder fan van de nep-boomstronk, maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Dankjewel Zwits.

Ja klopt, ik had het liefst ook een echte gehad, alleen kon ik die in de aquariumzaak op dat moment niet vinden. M'n Pelvicachromis vinden het een een prima plekje 😎..

Jij hebt anders ook een leuke bak, ook leuke vissen erin. Is jou goerami man ook al eens bezig geweest met schuimnestjes bouwen? Die van ons heeft het er maar druk mee haha. Heb nu een catappablad gekocht, schijnt dat ze dat wel waarderen.

Is dat van de goerami voor mij bedoeld? heb al een tijdje geen goerami's meer, dus ik denk dat je niet helemaal naar de laatste bladzijde bent geweest 😉

Hihihi, dan heb ik idd niet goed gekeken. Maar ben nu aan het zoeken geweest naar recente foto's... Kan het alleen niet vinden 😳. Moet nog een beetje wegwijs op dit forum worden hihih.

in mijn onderschrift staan 2 links naar mijn beide fotoalbums 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan