Oog kleur veranderd van maanvissen


Etienne076

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2016
Berichten
175
Hallo mensen
Ik vraag mij af of iemand de reden weet dat de kleur ogen van mijn maanvissen veranderd?
Normaal zijn ze oranje maar zonder zichtbare reden veranderd de kleur naar bijna wit
 

Bijlagen

  • 20201121_120014.jpg
    20201121_120014.jpg
    93.6 KB · Weergaven: 162
Ik durf niet te zeggen waardoor de kleur veranderd.
Maar wat me wel opvalt en vooral aan de voorste vis dat hij een behoorlijke groeiachterstand heeft.
 

Om dezelfde reden dat de andere kleuren van je vissen zo goed als weg is.
Stress.
Maar de oorzaak van de stress... onmogelijk om zo te zeggen.
 
Vraagjes...

Waren ze altijd zo wit met een klein streepje ?
Foto en maten en waardes van je bak
Leeftijd van de vissen

Ik heb platinums van ongeveer 7 - 8 maand oud, die zien er zo uit, wel witte oogjes, ze gaan volgende week ongeveer naar grotere bak
2de van links is een bootvluchteling, die helemaal in de hoek klem gezet werd door volwassen redbacks bij de vorige eigenaars

En ja dat is een Betta :DD*

20201120_140313.jpg



* Don't try this at home
 
Ik durf niet te zeggen waardoor de kleur veranderd.
Maar wat me wel opvalt en vooral aan de voorste vis dat hij een behoorlijke groeiachterstand heeft.
Ik dacht dat zij achter bleef omdat zij een vrouwtje is
 

Om dezelfde reden dat de andere kleuren van je vissen zo goed als weg is.
Stress.
Maar de oorzaak van de stress... onmogelijk om zo te zeggen.
De bak was net ververst miss dat dat was stres heeft gegeven
Maar anders zijn ze wel mooi op kleur
 
Vraagjes...

Waren ze altijd zo wit met een klein streepje ?
Foto en maten en waardes van je bak
Leeftijd van de vissen

Ik heb platinums van ongeveer 7 - 8 maand oud, die zien er zo uit, wel witte oogjes, ze gaan volgende week ongeveer naar grotere bak
2de van links is een bootvluchteling, die helemaal in de hoek klem gezet werd door volwassen redbacks bij de vorige eigenaars

En ja dat is een Betta :DD*

Bekijk bijlage 312588

Ik heb ze nu bijna een jaar
Gekocht toen ze nog klein waren
Dus verwacht dat iets van 14 tot 15 maanden zijn
* Don't try this at home
 

Bijlagen

  • 20201122_085800.jpg
    20201122_085800.jpg
    213.4 KB · Weergaven: 128
  • 20201122_085804.jpg
    20201122_085804.jpg
    259.4 KB · Weergaven: 133
Het bleke is stress dus, en je bak mist absoluut hoge planten cq drijfplanten met wortels en ik zie erg veel licht (of is dat de flits ?)
 
Het bleke is stress dus, en je bak mist absoluut hoge planten cq drijfplanten met wortels en ik zie erg veel licht (of is dat de flits ?)
Het licht springt net aan (zon opkomst juwel day and night control)
Je ziet ook de weerspiegeling van buiten dus ik denk dat de licht intensiteit wel meevalt
 

Bijlagen

  • 20201122_090927.jpg
    20201122_090927.jpg
    320.8 KB · Weergaven: 122
Het licht springt net aan (zon opkomst juwel day and night control)
Je ziet ook de weerspiegeling van buiten dus ik denk dat de licht intensiteit wel meevalt
De bak is ook onlangs grondig gesnoeid wacht nu op het terug groeien van de hoge beplanting
 

Maar goed conclusie is zoals alle andere kleuren verbleken, verbleken ook de ogen ivm stres.
De vissen zijn nu weer mooi op kleur maar om stres te voorkomen wat meer planten toevoegen.

Bedankt voor de info
 

Maar goed conclusie is zoals alle andere kleuren verbleken, verbleken ook de ogen ivm stres.
De vissen zijn nu weer mooi op kleur maar om stres te voorkomen wat meer planten toevoegen.

Bedankt voor de info
No problem, iets hoogs in het midden erbij, ze zwemmen graag achter dingen langs
Volgende keer toch wat minder rigoreus snoeien :DD
 

Terug
Bovenaan