Wat is er nieuw

Ook slakkengif op drijfplantjes?

Christine86

Well-known member
Lid geworden
30 december 2012
Ik heb sinds vorige week nieuwe drijfplantjes. Ik zou hier ook graag een beetje van in mijn garnalen aquarium doen, gebruiken ze op drijfplantjes ook slakkengif? Hoe lang zouden jullie wachten met het toevoegen?

Drijfplantjes niet,hoor.

Als ze bij jou al en week drijven, kan het.
Doe je 2 voor 2.

sinds afgelopen donderdag heb ik ze erin. Dus eigenlijk nog geen week, had eigenlijk afgelopen week moeten schrijven ipv vorige week

Of ze slakkengif gebruiken met drijfplanten weet ik niet.. zou eigenlijk niet weten waarom specifiek met drijfgroen niet..
Maar slakkengif verdwijnt niet door te wachten, de enige manier om slakkengif te verwijderen is door het eruit te verversen.

kellemes zei:
Of ze slakkengif gebruiken met drijfplanten weet ik niet.. zou eigenlijk niet weten waarom specifiek met drijfgroen niet..
Maar slakkengif verdwijnt niet door te wachten, de enige manier om slakkengif te verwijderen is door het eruit te verversen.

Klopt, gewoon in een grote emmer en dagelijks water verversen zo n 4 a 5 dagen lang.
Dat is het makkelijkste vind ik.

Ik dacht omdat de plantjes niet onder water zitten dat ze misschien geen gif zouden gebruiken, al zitten de slakken wel in de worteltjes natuurlijk.

De opmerking van Bertus doet vermoeden dat drijfplantjes niet worden behandeld met slakkengif.. dat is mij dan onbekend eerlijk gezegd.
Persoonlijk zou ik de gok niet nemen, en in mijn garnalenbak komen geen plantjes meer zonder ze 2/3 dagen te laten weken.. misschien niet nodig.. maar dat weet je pas als het een keer mis gaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan