Wat is er nieuw

Oorzaak van KH waarde 0 !

Ja, het is zeker een mogelijkheid voor een kH verhoging. Maar het is geen verklaring. In de andere bakken heeft ze kH 3 bij gH 5. Dus het zou daar eigenlijk niet aan moeten liggen.

Ja, het is zeker een mogelijkheid voor een kH verhoging. Maar het is geen verklaring. In de andere bakken heeft ze kH 3 bij gH 5. Dus het zou daar eigenlijk niet aan moeten liggen.
Kan het zijn dat er meer CO3- minnende planten in deze bak aanwezig zijn?

Ik heb een tijdje geleden een topic gestart over dramatisch lage Kh (0) en telkens voegde ik baking soda toe en telkens weer kwam de Kh op 0, bleek door de bezetting van de bakken te komen, had een houtetende kweekgroep L-nummers (fors aantal van rond de 40 stuks) toen er daar 30 van zijn verhuisd was het Kh-probleem opgelost

Ik heb een tijdje geleden een topic gestart over dramatisch lage Kh (0) en telkens voegde ik baking soda toe en telkens weer kwam de Kh op 0, bleek door de bezetting van de bakken te komen, had een houtetende kweekgroep L-nummers (fors aantal van rond de 40 stuks) toen er daar 30 van zijn verhuisd was het Kh-probleem opgelost
Ik kan het me niet zo weer de geest meer halen maar was dat omdat de kh werd verbruikt door bacterien of door zuren wat wordt afgescheiden?

Ja, dat is waar ook. Filterbacteriën schijnen ook CO2 nodig te hebben voor nitrificatie. Dus grote gebruikers zou wel een theorie zijn.

Tsja, dat weet ik niet meer precies. Het staat me bij dat bij een grote hoeveelheid rottend materiaal (poep) de bacteriecultuur al de carbonaten uit het water halen.

In de oxidator kan dat geen kwaad.

Je ververst toch wel regelmatig een deel van het water? Ik las ergens dat iemand alleen water aan het af toppen was, maar ik weet niet meer exact wie dat was. Was jij dat toevallig?
Ik heb een drukke week achter de rug had geen mogelijkheid om te antwoorden... ik doe wekelijks een waterwissel !

Ik heb alles goed doorlezen en neem zeker de raad van NicoleE mee !
Ik ga dit toepassen en bekijken wat het resultaat ervan is.
Bedankt allemaal voor het meedenken 👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan