Kan het zijn dat er meer CO3- minnende planten in deze bak aanwezig zijn?Ja, het is zeker een mogelijkheid voor een kH verhoging. Maar het is geen verklaring. In de andere bakken heeft ze kH 3 bij gH 5. Dus het zou daar eigenlijk niet aan moeten liggen.
Ik kan het me niet zo weer de geest meer halen maar was dat omdat de kh werd verbruikt door bacterien of door zuren wat wordt afgescheiden?Ik heb een tijdje geleden een topic gestart over dramatisch lage Kh (0) en telkens voegde ik baking soda toe en telkens weer kwam de Kh op 0, bleek door de bezetting van de bakken te komen, had een houtetende kweekgroep L-nummers (fors aantal van rond de 40 stuks) toen er daar 30 van zijn verhuisd was het Kh-probleem opgelost
Ja @EmotionalSupportPuppy had er toen een onderzoekslink over geplaatst in dat topicIk kan het me niet zo weer de geest meer halen maar was dat omdat de kh werd verbruikt door bacterien of door zuren wat wordt afgescheiden?
Toch nog ergens goed voor, dat internep. 😜Ja @EmotionalSupportPuppy had er toen een onderzoekslink over geplaatst in dat topic
Maar wat was kort gezegd dan de reden?Toch nog ergens goed voor, dat internep. 😜
Ik heb een drukke week achter de rug had geen mogelijkheid om te antwoorden... ik doe wekelijks een waterwissel !In de oxidator kan dat geen kwaad.
Je ververst toch wel regelmatig een deel van het water? Ik las ergens dat iemand alleen water aan het af toppen was, maar ik weet niet meer exact wie dat was. Was jij dat toevallig?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.