Op zoek naar een aquarium van....


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
rond de 50cm breed (mag iets meer of minder)
Rond de 40cm diep (mag iets meer of minder)
Rond de 40cm hoog (hier zit aardig wat marge in).
Bij voorkeur zwart verlijmd.

bakken van 50cm (als ze er al zijn) zijn vaak maar 30cm diep... vind ik zonde van de plek die daarvoor beschikbaar is.

Mag een bak incl meubel, maar zonder meubel is ook prima.

Maatwerk kan natuurlijk ook, en uiteraard ook even rondgeneusd/gevraagd maar tot nu toe zijn de prijzen voor een dergelijk volglas bakje incl verzenden zeer hoog.

Wellicht dat iemand nog ergens opkomt wat ik (nog) niet ben tegengekomen.
 
Nou het zal wel niet bestaan :DD

Toch maar gekozen voor maatwerk en dan maar ophalen :juggle:
 
De Dennerle Nano Scapers Tank 70 l heeft de volgende afmetingen 50x36x39 cm. Dat valt aardig in je range.
 
Dit is m geworden (50x40x40).
Gezien het toch maatwerk werd heb ik er meteen maar 2 gaten in laten boren mbt 20mm pvc doorvoeren voor het filter.

9B2A3B1C-54C3-4F64-B705-F2E1692A1F53.jpeg
 
Maatwerk altijd handiger

Nu ben ik wel erg benieuwd wat hier in moet komen. Een scaper s maat aquarium en jij is raar. Tenzij het een scape gaat worden met kunst planten.

Nou.. dit is eigenlijk wat ik kwijt kon (het hele verhaal zal ik binnenkort in mijn foto album plaatsen).
Dus nee niet zozeer met een scapers bak in de gedachten :))

Heb lang getwijfeld.. en wou eigenlijk de neolamprologus similis in de bak gaan houden en ook al spullen voor aangeschaft... maar begon toch erg te twijfelen. Nu gaan we dus voor een blackwater (zacht-zuur water incl bruine watertint) zuid Amerika bak met 1 koppel cichliden + klein scholenvisje.
 
Nou.. dit is eigenlijk wat ik kwijt kon (het hele verhaal zal ik binnenkort in mijn foto album plaatsen).
Dus nee niet zozeer met een scapers bak in de gedachten :))

Heb lang getwijfeld.. en wou eigenlijk de neolamprologus similis in de bak gaan houden en ook al spullen voor aangeschaft... maar begon toch erg te twijfelen. Nu gaan we dus voor een blackwater (zacht-zuur water incl bruine watertint) zuid Amerika bak met 1 koppel cichliden + klein scholenvisje.
Blackwater +1
 
Binnenkort........ja ja.........
soon GIF

Hoor haar, de enige mevrouw op het forum die het antwoord al weet!… ohja en die engerd die ineens naast me stond bij van Keulen :juggle: :DD

Tja, z on lief beestje en Richard ook raar. Hoewel heeft wel grotere tanden dan cichlide volgens mij.

Parachromis dovii, die overtreft dat beestje denk ik wel :juggle:
 
rond de 50cm breed (mag iets meer of minder)
Rond de 40cm diep (mag iets meer of minder)
Rond de 40cm hoog (hier zit aardig wat marge in).
Bij voorkeur zwart verlijmd.

bakken van 50cm (als ze er al zijn) zijn vaak maar 30cm diep... vind ik zonde van de plek die daarvoor beschikbaar is.

Mag een bak incl meubel, maar zonder meubel is ook prima.

Maatwerk kan natuurlijk ook, en uiteraard ook even rondgeneusd/gevraagd maar tot nu toe zijn de prijzen voor een dergelijk volglas bakje incl verzenden zeer hoog.

Wellicht dat iemand nog ergens opkomt wat ik (nog) niet ben tegengekomen.
Ik heb nog een juwel van 60 liter staan
60 cm b, 32 d en 38 h als ik correct ben. Is een zwart meubel bij en heeft een zwarte kap waar de originele verlichting uitgehaald is en nu een led licht in hangt. Is nog in deftige staat, enkel kap heeft wat witte vlekken van de kalk
 
En uiteraard nog de kap + deksel.
Kap zet je op de rand van het aquarium (waar de kunststof profielen op verlijmd zitten).

Deksel is 6mm zwart plexiglas, zelf 2 gaatjes ingeboord voor het voeren, het op kunnen pakken van de plaat en uiteraard wat luchtcirculatie :)) 1e keer dat ik een deksel van plexiglas heb... is even kijken hoe dat zich houd na verloop van tijd (krombuigen, krassen ect).

Deksel 01.jpgDeksel 02.jpg
 

Terug
Bovenaan