Op zoek naar een goede onderwater camera voor in het aquarium. Die te gebruiken is via een app op telefoon.


Jessie87

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2023
Berichten
384
Leeftijd
36
Ik ben op zoek naar een degelijke en goede onderwater camera die in het aquarium te plaatsen is en die te bedienen en te gebruiken is via een app op de telefoon. Nu lijkt het me leuk om een live kanaal te maken om mijn aquarium te kunnen volgen. He hebt er 1 van Juwel een smart cam gezien maar had hier al in een topic gelezen dat het niet het geld waard is dat vind ik dan jammer van het geld. Dus mocht iemand tips hebben let me know.
 
Je zou altijd een gopro kunnen gebruiken, maar daar zul je altijd een batterij moeten blijven verwisselen. Ik neem aan dat je een soort webcam bedoelt waarmee je je bak altijd op afstand mee in de gaten kunt houden?

Een snelle search via google levert niet veel andere resultaten op behalve die webcam van juwel, als je een permanente onderwatercamera zoekt.
 
Is een camera buiten de bak geen optie ? Dan is de keus erg groot.
Ik bedenk me dit nu ook net, eigenlijk is er helemaal geen toegevoegde waarde van een camera in het aquarium, als je hem ook een beetje uit het zicht buiten het aquarium kan houden.
Gewoon met de lens van de camera recht tegen het glas van het aquarium.
Bij gopro's of soortgelijke 'action cams' is er een mogelijkheid om ze permanent op externe voeding aan te sluiten en met een 'loop record' te filmen.
je krijgt dan het idee van een dashcam. De camera staat altijd aan, maar slaat steeds alleen de voorgaande 5 minuten (bijvoorbeeld) op.
Als er iets leuks gebeurt, kan je vervolgens de beelden achteraf opslaan.

Deze actioncams zijn bijna allemaal via apps te besturen
 

Terug
Bovenaan