Wat is er nieuw

Op zoek naar enkele plantjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Beste forumleden, ik ben in mijn bak op zoek naar enkele plantjes om leegten op te vullen en planten die het niet goed doen te verwisselen.
Sommige plantjes vragen teveel licht en worden teveel overschaduwt , en anderen hebben gewoon teveel alg , en zijn dus verloren.

upload_2017-6-7_14-25-33.png

Dit is de bak zonder mijn aanduidingen .

upload_2017-6-7_14-25-59.png

Dit is waar ik nieuwe planten voor zoek.

De groene zone stond eerst hc, maar deze werd teveel overschaduwt en kwam lose en groeide niet goed, ik zoek nu iets dat weinig tot gemiddeld licht vraagt en niet hoger komt dan mijn anubias nana erachter.

De rode zone staat dwerghaargras , dat groeit wel lekker maar is overgenomen door alg, dus ik zoek een plant dat 10-15 cm hoog wordt , op dit plekje komt vrij veel licht .

De blauwe zone staat mijn staurogyne porto velho, maar deze groeide eerst wel goed , maar hij wordt teveel overschaduwt door de alternathera en de hygrophilia. Ik zoek voor hier ook een plant die weinig tot gemiddeld licht vraagt en ook 10-15 cm hoog wordt.

Alle suggesties zijn welkom , dus ook degene die niets met mijn richtlijnen temaken hebben.

Op de groene plek, misschien pgostemon helferi? Ik heb hem prima kunnen houden op een schaduwrijke plek

Ja dat vind ik wel een leuke plant !
is het zodevormend ?

Dankje ! Goed dat je me de foto stuurde 😀 .
Ik a ze ook nemen, kdenk dat ze mooi in mijn bak gaan staan 😛 .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan