Wat is er nieuw

op zoek naar maanvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aqua30
  • Startdatum Startdatum
A

Aqua30

Guest
Ik ben nog bezig met het indraaien van mijn juwel aquarium (120x50x60) draait nu zo'n 2 weken dus ik heb nog even voor ik er vissen in doe maar omdat ik het niet kan laten ben ik toch al wel op zoek naar maanvissen maar bij veel zaken waar ik ben geweest (omgeving doetinchem) zijn de vissen ongeveer 2cm groot en dan bedoel ik alleen het lichaam of ze zijn beschadigd.nu zou ik graag aan jullie willen vragen waar ik kwalitatief goede maanvissen kan halen. Mochten jullie vragen hebben over mijn evt toekomstige visbestand of techniek stel ze gerust Mvg michael

Ben je al bij de watermolen geweest?

Mede lid Jos Hut kweekt en verkoopt kwaliteits maanvissen.anders heb even pb´en

maar volledig volgroeide maanvissen zul je niet snel vinden ben ik bang, zeker niet in winkels. (als dat je bedoeling is)

Ben een aantal keren bij de watermolen geweest maar hadden alleen kleine maanvissen ik zal nog wel een keertje kijken misschien dat ze dan wel wat grotere hebben want toen ik vroeg of ze ook grotere maanvissen binnen krijgen zijden ze dat ze dat nooit van te voren weten maar voor mij hoeven ze ook niet 10cm groot te zijn want ik vind het juist leuk om ze te zien groeien alleen moeten ze ook weer niet te klein zijn en ik vind het jammer dat het altijd een maanvis mix is wat er aangeboden word omdat ik namelijk maar 1 soort wil

Ik weet niet waar je woont, maar Utaka in Amersfoort heeft meestal maanvissen rond de 7/8 cm.

Ik heb met bewondering naar de maanvissen en discussen van jos zitten te kijken ik hoop dat ik ook ooit zulke mooie maanvissen kan houden en evt kweken maar wil eerst meer ervaring opdoen voor ik hieraan zal beginnen.

Utaka heeft inderdaad altijd best mooie en al vrij grote exemplaren zitten, alleen is het ook altijd wildvang.

als je daar nog geen ervaring mee hebt is het misschien niet handig om met zoiets te beginnen 😉

Ik heb met bewondering naar de maanvissen en discussen van jos zitten te kijken ik hoop dat ik ook ooit zulke mooie maanvissen kan houden
Wat let je om ze dan daar te halen, je start dan met volledig gezonde en ras zuivere dieren. over kweken kan je altijd nog nadenken.

Jos Hut is inderdaad een zeer goed adres voor maanvissen, daar kan ik me bij aansluiten. :thumbs:

Ik heb met bewondering naar de maanvissen en discussen van jos zitten te kijken ik hoop dat ik ook ooit zulke mooie maanvissen kan houden en evt kweken maar wil eerst meer ervaring opdoen voor ik hieraan zal beginnen.
Ik begrijp je reactie niet helemaal, je wilt mooie maanvissen of kwalitatief goede, maar de vissen van Jos Hut wil je niet aan wagen?
Wat zou je nu graag willen, mooie ras zuivere of een maanvis die op een maanvis lijkt?
Van mij hoef je ze niet bij Jos Hut te kopen, maar als je goede maanvissen wilt denk ik dat dat de plek is, of je moet van verschillende kleuren houden, dat kan natuurlijk ook.

Huh, Je wilt kwalitatief mooie vissen, kan je ze bij Jos halen lees ik door iedereen, en dan wil je ze niet om dat je ervaring wil op doen?
Wat wil je dan?

ik begrijp jullie helemaal want toen ik alles opnieuw gelezen had was ik zelf ook in de war. Ik wil 1 soort maanvis maar dat is lastig omdat je voornamelijk een mix van maanvissen ziet in de winkel en daarom ben ik op het internet gaan kijken wie er mooie maanvissen verkoopt en al snel kom je bij jos terecht. helaas heb ik de mogelijkheid niet om naar Emmen te gaan wat ik erg jammer vind. Maar ik heb ondertussen een winkel gevonden die verschillende soorten maanvissen apart heeft zitten en kan evt ook soorten bestellen zat zelf aan de scalare te denken

Doetinchem -> Emmen is wel een halve dagtaak inderdaad. Maar ik zou het voor over hebben.

Ik heb wel eens discussen gekocht bij een een winkel, dat was 1 jaar lang als een sportman vissen houden (kostte veel energie).
Ik heb ze nu van een goede kweker, en het is nu easy peasy te vergeleken met de vorige.

Denk aan eten geven, die winkel discussen aten moeilijk. Deze erg makkelijk.
Deze zijn ook gewoon sterker en niet schuw etc..

Maar misschien heb je die daar ook wel ergens zitten in Doetinchem hoor.
Bezuinig iig niet op tijd of om een beetje geld is mijn tip. Dat krijg je juist terug door 1 dag te investeren in goede vissen.

ik begrijp jullie helemaal want toen ik alles opnieuw gelezen had was ik zelf ook in de war. Ik wil 1 soort maanvis maar dat is lastig omdat je voornamelijk een mix van maanvissen ziet in de winkel en daarom ben ik op het internet gaan kijken wie er mooie maanvissen verkoopt en al snel kom je bij jos terecht. helaas heb ik de mogelijkheid niet om naar Emmen te gaan wat ik erg jammer vind. Maar ik heb ondertussen een winkel gevonden die verschillende soorten maanvissen apart heeft zitten en kan evt ook soorten bestellen zat zelf aan de scalare te denken

Ik weet dat Jos ook levert aan andere winkeliers, misschien een daarnaar vragen?

Omdat het aantal adressen waar je de vissen kan kopen die je wilt steeds minder worden in ons land zie ik dat liefhebbers bij elkaar in de auto stappen en samen naar een aquariumzaak, beurs of particuliere kweker rijden. Daarbij komt het vaak voor dat je een uurtje of iets langer moet rijden vooral als je iets speciaals wilt. Je hebt er dan wel jaren plezier van.
Vraag dus rustig een vriend of familielid om even mee te rijden. De volgende keer doen ze misschien een beroep op jouw hulp.

Hobbygroet Jos Hut

Omdat het aantal adressen waar je de vissen kan kopen die je wilt steeds minder worden in ons land zie ik dat liefhebbers bij elkaar in de auto stappen en samen naar een aquariumzaak, beurs of particuliere kweker rijden. Daarbij komt het vaak voor dat je een uurtje of iets langer moet rijden vooral als je iets speciaals wilt. Je hebt er dan wel jaren plezier van.
Vraag dus rustig een vriend of familielid om even mee te rijden. De volgende keer doen ze misschien een beroep op jouw hulp.

Hobbygroet Jos Hut

Ik ga eind december naar Jos om mijn vissen op te halen. Helaas moet ik ook met iemand anders meerijden omdat ik zelf na een herseninfarct niet meer mag rijden. Er is ook helaas geen plek in de auto voor een 3e persoon. Maar als je wilt dat ik bv vissen voor je meeneem,

.... kom je bij jos terecht. helaas heb ik de mogelijkheid niet om naar Emmen te gaan wat ik erg jammer vind.

kun je ze daarna bij mij ophalen... Doetichem -> Huissen is veel dichter bij....

Had het al aan verschillende kennissen en vrienden gevraagd of ze evt mee wouden gaan om te kijken naar maanvissen en de meesten zeiden ja dat wilden ze wel vonden ze wel leuk totdat ik vertelde waar het was. ben bezig om zelf een auto te halen dus dan ben ik ook niet afhankelijk van anderen maar ik heb ondertussen een adresje gevonden waar ik mooie maanvissen kan halen of ze raszuivere zijn weet ik niet zal proberen een foto te plaatsen misschien dat jullie kunnen zeggen of dit een mooie groep is om mee te beginnen
20161129_150101.jpg
20161124_120215.jpg
20161124_120212.jpg

Deze vissen zien er redelijk uit. Wel vind ik de bovenvinnen, ondervinnen en borstvinnen erg kort. Te kort eigenlijk. Zijn deze vissen opgegroeid in een laag aquarium?

Hobbygroet,
Jos Hut

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen toen ik ze zag zaten ze in een bak van 100cm lang en 50 hoog . Het klopt dat de vinnen wat kleiner zijn viel me pas op toen ze in het aquarium zaten maar er zijn er gelukkig ook een aantal die de vinnen wel groter hebben .laat ze nog een half jaar erin zitten en dan ga ik selecteren. Alleen zal de keuze moeilijk worden vind ze allemaal namelijk mooi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan