Wat is er nieuw

Opbergbox als tijdelijke huisvesting....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cerastes
  • Startdatum Startdatum
C

Cerastes

Guest
Hallo,

Ik wou graag weten welke soorten/merken opbergboxen veilig zijn (dus zonder giftige stoffen die vrij kunnen komen) om als tijdelijke huisvesting voor vissen te kunnen gebruiken?
Of is zijn alle plastic opbergboxen in Nederland veilig daarvoor?

Zijn er mensen die ervaring hebben met iris opbergboxen?

Ik verneem graag jullie reactie!

Ok bedankt voor je reactie!
M'n vriend had ook al wat informatie erover gevonden, plastic bakken zijn blijkbaar aan de onderkant gemerkt en daaraan kan je zien of het veilig is.

Weet niet hoe groot de vissen zijn/voor hoe lang je de tijdelijke huisvesting nodig hebt. Wellicht zou je ook kunnen kijken op marktplaats naar een klein glazen bakje van 60cm? Hier ook als reserve staan en gebruik hem zo af en toe ook nog eens

Ja klopt, kan ook wel.
Maar dat is toch minder praktisch mbt het opbergen en met schoonmaken ed.

Alles waar een mes en vork op staat (geschikt voor voeding voor menselijke consumptie) os veilig.
Alle andere kunnen stoffen (vooral weekmakers) afgeven.
Nu hangt dit ook van het soort water af. Heb je heel zacht water (osmose?) zullenner sneller stoffen uit de kunststof komen dan met hard water.
Ook de tijdsduur speelt een rol.
Is het voor enkele uren, kan dar geen kwaad. Enkele weken of maanden... dan zou ik al goed opletten.

Ik heb ooit nog eens grote metserskuipen gebruikt... die gaven na verloop van tijd toch ook schadelijke stoffen af.
Dan heb ik er een laag vijverfolie in gelegd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan