de bioloog samen met de bak net opgehaald nog ff schoonmaken nu verder met het stalen frame dit frame is op een richtbank gemaakt en zuiverhaaks er licht een plaat multiplex op en daarboven op een tempex plaat van 2cm
het frame zwart gemaakt en waterpas in de kamer gezet heb hier ook gelijk een plaat tempex achtergedaan van 2 cm voor het vocht en warmte verlies
hier een foto van de bakhet gaat om een bak van 160x50x50 van 12 mm dik glas en zit een overloopbeveiliging op waar ik later nog op terug kom ook zit de achterwand er vast in en in de hoek een waterdichte kamer met een rooster onderin dat het water ook van onderaf uit de bak omhoog de overloop in gaat
de bak staat er op word all een heel ding
nu veder met de bioloog
de bioloog staat er onder en nu kan de pomp aangesloten worden deze pomp is een cv pomp die mooi rustig draait en goed het water op kan voeren
kan nu verder afgevult worden hier komen lava stenen in omdat ik veel met planten wil gaan werken het voorfilter komt een grof filter matriaal in wat ik uit de vijver wereld heb gehaald daar bovenop komen filterwatten
de aanvoer buizen ziteen er nu ook op en de bak kan bijna draaien
hier wat foto's van de aanvoerbuizen het gaat om drie invoeren midden achter en 1 die tegen de voorruit richt hier zitten bochtjes aan om de stroming te regelen de baipass loopt gelijk de bioloog in als het water in het aquarium verschoont word kan de baipass aangezet worden en loopt er geen water in of uit de bak de bioloog in en draait de bioloog opzich zelf
ook zit er een aansluiting voor de beregening hier kom ik later op terug in het co 2 systeem
invoer midden
2 invoeren achter
het zand wat ik gebruik is vloerenzand zonder kalk