Opeens garnalen


Q

Quintin1342

Guest
Hallo.
Ik heb een jaar lang een aquarium en heb daar verschillende vissen in ik heb een tijdje een paar garnalen gehad maar die gingen allemaal na een paar maanden dood (Heb al 7 maanden geen garnalen maar in mijn aquarium) nou ben ik daarnet tot de ontdekking gekomen dat ik ineens 6 doorzichtig garnalen heb uit het niets. Weet ook niet welk soort.
Weten jullie misschien hoe dat komt en welk soort het is. Ik zal later proberen een plaatje er bij te maken.
Mvg
 
Ja ik had blauwe en rode maar geen doorzichtige en ze zijn wel al best volgroeid
 
Zijn gewoon garnalen.
Bij 3 cm ga ik aan Japonica denken, maar dat kan niet.
 
Ehm de vorige keer waren het denk ik vuurgarnalen .
En hele rode en hele blauw en twee waren er groen . Ik weet niet precies welke want ik heb ze bij iemand gekocht als mix.
Zou het geen tijgergarnalen kunnen zijn want ze hebben we hele lichte zwarte srreepjes
 
Misschien dat het op een foto zichtbaar is en het dan wat duidelijker wordt. Alleen komen uit Vuurgarnalen geen Tijgers;)
 
Het kan ook een Rili zijn, deze hebben ook vaak wat tijgerachtige strepen en zijn Neocaridina's.
 
dit?

IMG-20190322-WA0006[105].jpeg
 
Nee het zijn wel echt garnalen . En anders zou ik niet weten die larven er in zij gekomen want er is nog nooit een libelle op mijn kamer geweest
 
Libelle larven doen er lang over om tot libel te ontpoppen. Ze blijven vaak de hele winter onderwater en poppen daarna uit tot libel. Dus het jaargetij doet er niet toe. Maar ze lijken meer op garnalen dan op larven dus ik denk dat je toch nog garnalen in je bak hebt zitten.
 
Zijn dat wel garnalen?
Niet per ongeluk libellen larven?

Nee het zijn wel echt garnalen . En anders zou ik niet weten die larven er in zij gekomen want er is nog nooit een libelle op mijn kamer geweest
Libellelarven komen mee met plantjes

Het zijn sowieso garnalen, geen libelle- of waterjuffer-larven!
Ik ben het 100% zeker.
Dus geen paniek. ;)

Ehm de vorige keer waren het denk ik vuurgarnalen .
En hele rode en hele blauw en twee waren er groen . Ik weet niet precies welke want ik heb ze bij iemand gekocht als mix.
Zou het geen tijgergarnalen kunnen zijn want ze hebben we hele lichte zwarte srreepjes

Het zijn ook geen tijgergarnalen denk ik.
Volgens mij zeg je het zelf al in bovenstaand bericht:
je bent begonnen met een mix van neocaridina en nu heb je nog een aantal nakomelingen van die mix die meer naar wildkleur garnalen neigen.
Welke soort exact durf/kan ik je niet zeggen maar ik ben wel vrij zeker dat het gewoon een aantal goed gecamoufleerde dus onopgemerkte nakomelingen betreft van je originele groepje...
Die, zoals ik al zei, terug richting wildkleur evolueren doordat ze niet uitgeselecteerd werden op kleurdekking.
Correctie: ze werden eigenlijk omgekeerd uitgeselecteerd!
Want de felst gekleurde werden vermoedelijk opgegeten door de visjes terwijl de lowgrade onder de radar bleven... ;)
 
Laatst bewerkt:
Als het libellen larven zijn er zo snel mogelijk uithalen. Het zijn echte vleeseters en een klein visje hebben ze zo te pakken. Ze vallen aan door middel van een uitschuifbare kaak. Ze zitten stil op de bodem en als er een visje voorbij zwemt grijpen ze het doormiddel van hun kaak met enorme snelheid naar voren te schuiven en het vissen vast te klemmen. Het zijn wel hele leuke beestjes. Ik heb ze wel eens in een aquarium gehouden. Gewoon voeren met beestjes die je vangt uit de sloot daar leeft genoeg. Als ze groter worden wel vrijlaten want poppen doen ze op rietstengels en een vliegende libel wil je niet in je huis.

Maar dat is aan jou wat je er mee doet. Anders gewoon vrijlaten in de sloot
 
Als het libellen larven zijn er zo snel mogelijk uithalen. Het zijn echte vleeseters en een klein visje hebben ze zo te pakken. Ze vallen aan door middel van een uitschuifbare kaak. Ze zitten stil op de bodem en als er een visje voorbij zwemt grijpen ze het doormiddel van hun kaak met enorme snelheid naar voren te schuiven en het vissen vast te klemmen. Het zijn wel hele leuke beestjes. Ik heb ze wel eens in een aquarium gehouden. Gewoon voeren met beestjes die je vangt uit de sloot daar leeft genoeg. Als ze groter worden wel vrijlaten want poppen doen ze op rietstengels en een vliegende libel wil je niet in je huis.

Maar dat is aan jou wat je er mee doet. Anders gewoon vrijlaten in de sloot

ssst

Maar ze lijken meer op garnalen dan op larven dus ik denk dat je toch nog garnalen in je bak hebt zitten.

:thumbs:
;)
 
Ik heb toch mijn twijfels want ik heb 4 maanden geleden de gehele bak schoon gemaakt en alles nieuwe er in gedaan. Miss zijn ze tussen de planten gaan zitten. Ik ben er wel achter gekomen dat ze wel meer een groene kleur krijgen en dat de streepjes steeds donkerder worden
 
Zouden het geen Malawa garnalen kunnen zijn?
 
Het zekere voor het onzekere.
Maak eens een duidelijke scherpe foto van de staart van de beestjes?

Ik heb toch mijn twijfels want ik heb 4 maanden geleden de gehele bak schoon gemaakt en alles nieuwe er in gedaan. Miss zijn ze tussen de planten gaan zitten. Ik ben er wel achter gekomen dat ze wel meer een groene kleur krijgen en dat de streepjes steeds donkerder worden
 

Terug
Bovenaan