Opgezwollen buik


A

AquariusTropical

Guest
Vanmiddag even op bezoek geweest bij een kennis, terwijl we z’n bak stonden te bekijken viel het ons opeens op dat 1 van de vissen nauwelijks bewoog, daar waar hij normaliter gelijk weg schiet zodra we in de buurt kwamen.
Het beestje heeft een opgezwollen buik & anus?? (Zie foto) dit heeft mn kennis nog niet eerder bij de vis gezien.

Het aquarium waar de vis in zit is 150cm breed.
Temperatuur 24/25 graden geloof ik.
Opvallend is dat de vis ongeveer een jaar in de bak zit maar nog redelijk klein is. Hoort dit bij de soort? Ik weet namelijk niet welke vis dit precies is.

Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen over wat dit precies is.
Dan kan ik het doorgeven!

Alvast bedankt.

BBEAAC5C-E77F-48F3-801E-7B86D8F69305.jpeg


0DC0047C-5F7D-4D9F-A8C3-D45B877741F1.jpeg
 
Deze soort is een ancistrus cf cirrhosus, en ben bang dat het niet goed afloopt met deze vis, en nu word het gissen maar ik vermoed datie verkeerd voer krijgt (de plecotablettenn van de winkel bevatten veel teveel eiwitten en vismeel iets waar ze letterlijk van vervetten en obesidas krijgen met alle lichamelijke ellende tot gevolg)
 
Ziet er niet goed uit inderdaad.
1e instantie zou je zeggen buikwaterzucht maar ik mis dan de uitstaande schubben.
ogen staan ook lichtelijk uit of zie ik dat verkeerd?

was de vis ineens zo? is wel extreem dik namelijk.

Als het verstopping is kan je proberen doperwten te voeren, dit schijnt laxerend te werken.
 
Deze soort is een ancistrus cf cirrhosus, en ben bang dat het niet goed afloopt met deze vis, en nu word het gissen maar ik vermoed datie verkeerd voer krijgt (de plecotablettenn van de winkel bevatten veel teveel eiwitten en vismeel iets waar ze letterlijk van vervetten en obesidas krijgen met alle lichamelijke ellende tot gevolg)

Dit zou inderdaad best mogelijk kunnen zijn. Volgens mij wordt er vaak tabletten gevoerd.
Mocht de vis onnodig lijden, zonder dat er kans op verbetering is, wat zou dan de beste manier zijn om het beestje uit zijn/haar lijden te verlossen?

Ziet er niet goed uit inderdaad.
1e instantie zou je zeggen buikwaterzucht maar ik mis dan de uitstaande schubben.
ogen staan ook lichtelijk uit of zie ik dat verkeerd?

was de vis ineens zo? is wel extreem dik namelijk.

Als het verstopping is kan je proberen doperwten te voeren, dit schijnt laxerend te werken.

Ziet er inderdaad erg vervelend uit, naar om te zien!
Ogen lijken inderdaad een beetje uit te staan, maar hoe dit normaal gesproken was kan ik mij niet herrineren.
Ik denk dat de vis binnen 2 dagen zo geworden is, normaal gesproken zagen me hem/haar niet zoveel, zat altijd tussen hout of stenen, maar sinds vandaag alleen nog maar op de bodem en beweegt nauwelijks.
Doperwten zullen we morgen eens proberen.
 
Helaas... vanochtend lag het visje dood in de bak.
Dank voor de geboden hulp.
 
Was er al bang voor, kan snel gaan bij vissen.
 

Terug
Bovenaan