Opnieuw beginnen en na inlezen advies nodig.


Mooi om te zien dat er nog iemand begint met een zelfde soort thema bak als ik. Als je nog niet gekocht heb er staat een 60p op marktplaats met pomp en verlichting voor een mooie prijs. Ik heb zelf alles gehaald bij azuaqa en ben tot op heden ook zeer tevreden met de co2 set heb wel een andere difussor. Als je de verlichting neemt van twinstar neem er dan de dimbare schakelaar bij. Deze kan je instellen als tijdklok en scheeld weer ruimte in je kast. Ik hou dit topic in de gaten. Ik zit momenteel te wachten op planten

Ik heb een beetje zitten klooien in een grafisch programmaatje met wat ik nu in gedachten heb.

1595850547516.png


De afmeting staat erbij, de gulden regel is meegenomen maar niet tot heilig verklaard, en ik wil hoogstwaarschijnlijk gaan werken met:
- Shimmer wood
- Licht zand
- Een laagje moss ter aankleding

Aanvullingen zeer welkom.
 
Iemand is aan de gang gegaan met de tekening en kwam met een meer dramatische setup welke ik erg mooi vind.

1595935779126.png
 
whouw, dat geeft wel een heel verschil zeg, alleen de kijkhoek lijkt anders, dus het vergelijk is wel ietsje lastig door het verschoven perspectief

En meer gebruik van hoogteverschil in de bodem wat een wereld van verschil maakt ook.
 
ben erg fan van deze setup. Hou je het bij zand of wil je een bodembedekker gaan inzetten

Op dit moment opteer ik voor zand. Al moet ik nog uit gaan zoeken of het zin heeft om substraat onder het zand te plaatsen of een andere bodem met bepaalde zaken. Qua planten zal het vooral mossoorten gaan worden en dan vind ik het contrast van het lichte zand wel mooi.
 

Terug
Bovenaan