Wat is er nieuw

Opnieuw beginnen met aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter marije25
  • Startdatum Startdatum
M

marije25

Guest
Na dat ik veel problemen had met mijn aquarium door alg heb ik me aquarium leeg gehaald.

Nu staat me aquarium een aantal maanden leeg en wil ik weer opnieuw beginnen maar dan met garnalen en kreeften.

Ben nu druk bezig met kijken en zoeken naar info over garnalen en kreeften.

Welke garnalen ik neem weet ik nog niet zelf zat ik te denken aan citroentjes maar WPs vind ik ook leuk om te zien...

Leuk ben benieuwd welke garnalen je gaat nemen maar als je ook kreeften neemt moet je er rekening mee houden dat ze je garnalen graag lusten.

Zou beginnen met een beetje makkelijk te kweken garnaal, ook omdat kreeftjes er schijnbaar zo nu en dan eentje pakken. Ook 'slapende' vissen zoals cory's zorgen voor een slechte combi

Ben aan het kijken naar kreeften die het vriendelijks zijn.

En kwa garnalen denk ik toch dat het de citroentjes worden.

Ooh mijn aquarium is 80x36x50 cm

Zijn er op deze forum kwekers die in de buurt van Enschede wonen?

In principe blijft het wat gedrag betreft bij elke kreeft eender alleen de kleinere zoals bv cpo's zitten sneller vol dus eten ze relatief minder garnalen maar als je pech hebt kan je er ook hebben die gewoon voor het pakken achter je garnalen jagen.
Het positieve is dat je best een grote bak hebt dus is er ook meer ruimte om elkaar te ontlopen en dat maakt de overlevings kans voor je garnalen groter.

Voor kwekers hier op het forum in de omgeving van Enschede zou je een oproep in het gevraagd topic kunnen maken maar er zijn ook verschillende webshops die de garnalen en kreeften thuis bij je komen leveren.

Welke webshops zijn dat dan allemaal.

Zelf heb ik gekeken bij garnalenwereld maar daar hoor ik veel slechte dingen over

Ik ga ook beginnen met een garnalen en kreeften aquarium (50x40x30). Heb wat zitten rondkijken en gevonden dat de Cambarellus Diminutus, puer, Shufeldtii, Montezumae var Choco en de Texanus allemaal je vissen, planten en garnalen met rust zouden laten. Klopt dit ook of zijn er mensen met andere ervaringen?

Wat garnaaltjes betreft ben ik er nog niet over uit.. Heb nu een bak met vuurgarnaaltjes en dat gaat goed dus wil graag wat anders. Die citroengarnaaltjes lijken me ook leuk maar bv de crystal black/red, sakura en tijgergarnaal ook. Kun je ook gewoon van alles wat bij elkaar zetten of gaat dat niet?

Groetjes,
Tessa

Volgens mij kan dat niet... Aangezien de ene sneller kleintjes krijgt dan de anderen waardoor de andere garnalen langzaam zullen verdwijnen...

Volgens mij staat er ook wel een schema ergens op de site waar je kunt zien welke wel en welke niet bij elkaar in de bak kan.

Nee, dat kan niet. Een aantal soorten kruisen namelijk en dan krijg je wildkleur (grijs/bruinachtig) garnalen. Zie dit schema:

robbiederob_kruisschema_garnalen.jpg

Daarnaast is het ook zo dat bijvoorbeeld de sakura veel sneller voortplant als crystal reds, zoals marije al aangaf.

Bedankt! Was dat schema wel ergens tegengekomen idd maar kon het niet meer vinden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan