Wat is er nieuw

opnieuw Voorstellen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoVak
  • Startdatum Startdatum
J

JoVak

Guest
Goedemiddag mede aquarium vrienden!,

Ongeveer 2 jaar geleden aangemeld op dit forum aangezien ik starte met de hobby. Toen veel hulp gekregen en veel leering gedaan met dank aan dit forum.

Nu 2 jaar later nog steeds erg blij om deze hobby uit te kunnen voeren.

Aangezien het weer even geleden is dat ik hier geweest ben stel ik me even opnieuw voor.

Mijn naam is Joris, op het forum JoVaK, ondertussen 30 jaar en woonachtig in een prachtige woning samen met mijn vrouw.

In de laatste 2 jaar zijn er veel zaken veranderd. Zo ben ik begonnen met een Rio120, 80cm bak. Hier heb ik veel leering gehaald uit de hobby maar toch kon ik hier niet mee wat ik wilde.

Ongeveer een driekwart jaar na de aanschaf van deze bak zijn wij verhuisd. Hierbij hebben we het gehele aquarium, met inhoud, verhuisd naar onze nieuwe woning. Alles goed voorbereid en zonder schade/dode vissen. Hoera!

Na ongeveer een maand of 2-3 in onze nieuwe woning te verblijven vonden we het aquarium niet mooi staan in de woning. Nergens hadden we een mooie plaats ervoor. Toen hebben mijn vrouw en ik besloten te gaan kijken naar een ander aquarium....

Dat werd uiteindelijk een Trigon350. Een prachtige hoekbak waar ik ook veel plezier en leering (wederom) uit heb kunnen halen. Het enige nadeel van deze bak is het onderhoud. Met mijn 1.80m had ik alsnog een opstapje nodig om iets achterin de bak te kunnen doen. Uiteindelijk heeft dit gezeschapsaquarium anderhalf jaar ons huis mogen verfraaien.

Op dat moment moesten er keuze gemaakt worden: mijn vrouw is in verwachting. En de hoek waar het aquarium staat is de enige hoek in huis waar de box kon staan....

Uiteindelijk besloten de hele inhoud elders onder te brengen en wilde bak te verkopen. Het huis anders in te richten, want hobby is en blijft een hobby. Uiteindelijk plaats weten te maken voor een Rio240.

De Rio240 is uiteindelijk iets serieuzer geworden dan mijn vorige bakken. Ik heb lang nagedacht over welke vissen en plante ik echt wilde, en wat ook echt niet. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Azië biotoop, welke nu dan ook een half jaartje draait.

In deze biotoop zitten momenteel Bengaals vuurtjes, diamant gouramis (volwassen exemplaren!) en een schooltje kegelvlek barbelen. Daarnaast zwemmen er 2 versterkelingen in de bak, namelijk 2 L nummers. Deze school zal nog uitbreiden naar een grotere groep en ook komen er met de tijd nog garnalen bij.
Dit aquarium is voorzien van een CO2 systeem met PH controller, aangesloten op een JBL Greenline e701 filter. Daarnaast draai er een Sera Bioactive 400 UV filter en maak ik gebruik van een “zelfbouw” led verlichting weke word aangedreven door een led controller.

Naast dit aquarium heeft mijn vrouw ook het virus te pakken gekregen. Hierdoor heeft ze van mij een klein 60 liter aquariumgek gekregen. Deze was gevuld met guppen....
Was, aangezien deze bak helaas gesneuveld is toen de stofzuiger (met mij erbij) bovenop viel....

Uiteindelijk is deze bak dan ook vervangen voor een Lido 120 met interne pomp. Hierin zwemmen (erg opgewonden) guppen, tetra’s, zebra slakken en garnalen.

Al met al veel gebeurt in twee jaar, maar stil zitten doen we zeker niet!

En een fototje van de Rio240 natuurlijk ;-)

Bijlagen

• 366FB557-88C9-4AB1-B51D-0123C6FD559C.jpeg
    366FB557-88C9-4AB1-B51D-0123C6FD559C.jpeg
    86.4 KB · Weergaven: 231
Wederom welkom Joris.

Welkom

Mooi aquarium en welkom!

what happend here?

275607

Panorama stand op de iPhone - oops

Welkom weer. Leuke bak!

Help Users