Tiny_25
Well-known member
- Lid geworden
- 17 januari 2013
In mijn aquarium heb ik een luchtpomp zitten.
Echter spettert deze nogal aan de oppervlakte waardoor er altijd vocht/condens in de lichtkap zit en de TL buizen nat worden.
Dat komt dus door dat opspattende water.
Kan dit kwaad?
Volgens mij is er niet zo veel aan de hand in deze situatie, maar ik wou het toch even navragen.
Om de TL buizen zitten van die ringen, dus dat opspattende water zou geen probleem moeten zijn, toch?
De lichtkap zelf is waterdicht, dus ook daar voorzie ik eigenlijk geen problemen.
Althans niet dat ik weet.
Vandaar dus dat ik het toch voor de zekerheid na vraag.
Is het echt waar noodzakelijk dat ik na elke keer dat de draaidoppen los zijn geweest er van die nieuwe Juwel ringen om moeten?
Ik meende dat namelijk gelezen te hebben dat dat wel aan te bevelen zou zijn.
Iemand eventueel een idee om de lamp te beschermen tegen het opspattende water?
Het gaat om een standaard Juwel aquarium, de Record 800 met een Monolux lichtkap van Juwel.
Met twee T8 TL buizen.
Foto's:
Echter spettert deze nogal aan de oppervlakte waardoor er altijd vocht/condens in de lichtkap zit en de TL buizen nat worden.
Dat komt dus door dat opspattende water.
Kan dit kwaad?
Volgens mij is er niet zo veel aan de hand in deze situatie, maar ik wou het toch even navragen.
Om de TL buizen zitten van die ringen, dus dat opspattende water zou geen probleem moeten zijn, toch?
De lichtkap zelf is waterdicht, dus ook daar voorzie ik eigenlijk geen problemen.
Althans niet dat ik weet.
Vandaar dus dat ik het toch voor de zekerheid na vraag.
Is het echt waar noodzakelijk dat ik na elke keer dat de draaidoppen los zijn geweest er van die nieuwe Juwel ringen om moeten?
Ik meende dat namelijk gelezen te hebben dat dat wel aan te bevelen zou zijn.
Iemand eventueel een idee om de lamp te beschermen tegen het opspattende water?
Het gaat om een standaard Juwel aquarium, de Record 800 met een Monolux lichtkap van Juwel.
Met twee T8 TL buizen.
Foto's: