Opstart 60 cm bak van Kjell..


Studie ontwijkend gedrag haha.



Mn bak toch opnieuw ingericht. Ik vond dat de rots aan de zijkant teveel een afgesloten hoek creerde.
Door de echinodoris daar te zetten hoop ik dat de vissen wat meer tussen de planten zullen schuilen ipv tussen de pomp en de rots.
Daarnaast wilde ik wat meer hoogte over de bak verdeeld, had nu een vrij grote loze ruimte die niet echt gebruikt werdt.

Vrijwel direct na het nemen van deze fotos licht uit gegaan en nu al resultaat te zien!

WhatsApp Image 2019-01-13 at 14.00.08.jpeg
WhatsApp Image 2019-01-13 at 14.00.09.jpeg
 
Haha, het bekende soggen... Hebben we allemaal wel eens last van toch :D
vind het bakje nu wel wat kleiner ogen dan met de vorige scape, denk vooral omdat die grijze steen de bak in tweeën verdeeld. Die zou ik persoonlijk er helemaal uithalen en wellicht een mooi stuk hout zoeken voor rechts. Denk dat vooral de kleur namelijk is die zo bepalend is, omdat die gelijk (in mijn geval) de aandacht trekt
 
Dat ziet er mooi uit, ik zou alleen de verwarming verplaatsen, hij trekt nu erg de aandacht.
 
Haha, het bekende soggen... Hebben we allemaal wel eens last van toch :D
vind het bakje nu wel wat kleiner ogen dan met de vorige scape, denk vooral omdat die grijze steen de bak in tweeën verdeeld. Die zou ik persoonlijk er helemaal uithalen en wellicht een mooi stuk hout zoeken voor rechts. Denk dat vooral de kleur namelijk is die zo bepalend is, omdat die gelijk (in mijn geval) de aandacht trekt

Ja ik vind het ook wel wat fris hebben, en iets hogers dan hout.
De bedoeling is wel dat het javamos de steen nog wat meer gaat bedekken.
Ik heb nu juist de bak in 2en verdeeld voor de goeramis. Ik dacht dan is het makkelijker voor de man om een territorium te kiezen.



Dat ziet er mooi uit, ik zou alleen de verwarming verplaatsen, hij trekt nu erg de aandacht.

Goed punt. alleen ik heb dus niet zoveel mogelijkheden om de snoeren te leiden, het kan links of rechts in de hoek.
Ik zal een valisneria stekje voor de verwarming plaatsen. Dan zal t wel snel minder opvallen denk je niet?
 
Goed punt. alleen ik heb dus niet zoveel mogelijkheden om de snoeren te leiden, het kan links of rechts in de hoek.
Ik zal een valisneria stekje voor de verwarming plaatsen. Dan zal t wel snel minder opvallen denk je niet?
Ik zou het zeker proberen, daarbij vind ik Vallisneria ook nog een mooie plant.

Hoe is de stroming in de bak? Met Vallisneria op die plek zou het mooi zijn als de stroming van links naar rechts ging.
 
De stroming loopt eigenlijk van links achter naar voren en dan via rechts weer terug.
 
Ziet er weer leuk uit hoor.

Ben zelf ook heel tevreden met het eind resultaat haha.
Lekkere volle plantenbak, dat wilde ik graag. En tot nu toe doen de plantjes het perfect! Zelf de valisneria begint eindelijk te stekken.
 

Terug
Bovenaan