Opstart van overgang op osmose

jarno457

Well-known member
Lid geworden
2 mei 2023
Berichten
145
Leeftijd
27
Goedenavond allen,

Ik wil overgaan op osmose water.
Ik heb al een apparaat met di filter en remineral+.
Nu is mijn vraag moet ik dit langzaam opbouwen of maakt dit geen verschil in een draaiende bak

Alvast bedankt
 
Langzaam aan ,maar welke vissen ga je dan laten wennen aan zachter water.
 
Ik neem aan dat je een deel osmose wil gebruiken en ik zou dat ook in stapjes doen.
 
Ik wil compleet over op osmose. Kh zo laag mogelijk houden voor de planten maar wel voldoende voor de vissen en om onder andere silcaat te verwijderen.
 
Langzaam aan ,maar welke vissen ga je dan laten wennen aan zachter water.
Wil het water wel in hun waardes houden. Misschien denken jullie nu wel. Eerst eruit halen en dan er weer instoppen een beetje overbodig. šŸ˜
 
Kh zo laag mogelijk houden voor de planten maar wel voldoende voor de vissen en om onder andere silcaat te verwijderen.
Dat maakt voor de planten niet zoveel uit, Uitzonderingen zijn o.a. Syngonanthus, Pantanal, Tonina, Centrolepis en Eriocaulon.
Alle 95% van de andere planten die we kunnen gebruiken doen het prima tot een KH 12.
 
Hoelager de kh is hoe beter ze co2 kunnen opnemen
Dat maakt voor de planten niet zoveel uit, Uitzonderingen zijn o.a. Syngonanthus, Pantanal, Tonina, Centrolepis en Eriocaulon.
Alle 95% van de andere planten die we kunnen gebruiken doen het prima tot een KH 12.
 
dat is niet correct
Het enige voordeel van water met een lage KH is dat de carbonaten eerder zijn verzadigd.
Dat heeft niets te doen met het vermogen van de plant om CO2 op te nemen in relatie tot de hardheid van het water.
 
Terug
Bovenaan