Wat is er nieuw

Opstart wormen in garnalenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lambiek
  • Startdatum Startdatum
L

Lambiek

Guest
Hallo,
Ik ben een garnalenbak van 60x30x30 aan het opstarten.
Er zijn nu 2 weken voorbij en sinds vandaag heb ik opstart wormen.
Deze had ik ook in mijn gewone aquarium, maar die wormen werden opgegeten meten nadat ik in week 4 de eerste vissen had geplaatst.
Mijn vraag is: ik moet wat langer dan 4 weken wachten voor ik garnalen in de bak plaats, want de waarden zijn nog lang niet goed, en ik lees overal dat je het beste in week 6 de garnalen kunt plaatsen.
Eten de garnalen ook die wormen op?
En als ik nog 4 weken wacht zitten er dan niet teveel wormen in mijn bak.
Ik weet zeker dat het opstart wormen zijn.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Met vriendelijke groet....Piet

PDF, van onze TIEN eke.
PDF]Allemaal kleine beestjes - Aquaforum

www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/allemaal_kleine_beestjes.pdf

Opstart wormen behoren tot de een grote groep Nematodes of Nemata (rondwormen). ... verdwijnen deze wormpjes snel als er vissen in komen te zwemmen.
Kijk bij opstartworm..

Ik heb de garnalen hier nog nooit levende wormen zien eten en denk ook niet in het algemeen dat ze dat doen.
Is gewoon ff afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen,voor hetzelfde geld zie je over een aantal weken geen wormen meer of enkel een paar.
Stel dat er wel hinderlijk veel ontstaan zou je eerst nog wat visjes kunnen plaatsen voor de garnalen komen bv.

Wat betreft de indraaiperiode doet ieder dat op z'n eigen manier maar met 6 weken zit je altijd goed normaal gesproken natuurlijk.

Gaan terug de bodem in. en gaan daar tuinieren.

Ik had ook opstart wormen in mijn garnalenbakje. Mijn garnalen zitten er nu ongeveer 3 weken in en ik zie ze er nu niet meer zitten, of ze het op eten weet ik niet.. Ik denk dat het dus vanzelf wel goed gaat komen

Mijn garnalen eten rode muggenlarven....en dus waarom dan geen wormen? volgens mij geven ze er niks om...ze vreten allessss

Seabait zei:
Ik heb de garnalen hier nog nooit levende wormen zien eten en denk ook niet in het algemeen dat ze dat doen.
Is gewoon ff afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen,voor hetzelfde geld zie je over een aantal weken geen wormen meer of enkel een paar.
Stel dat er wel hinderlijk veel ontstaan zou je eerst nog wat visjes kunnen plaatsen voor de garnalen komen bv.

Wat betreft de indraaiperiode doet ieder dat op z'n eigen manier maar met 6 weken zit je altijd goed normaal gesproken natuurlijk.

In het verleden heb ik garnalen ook nog nooit wormen zien eten hoor.
Maar goed, dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Aquariaan1967 zei:
Mijn garnalen eten rode muggenlarven....en dus waarom dan geen wormen? volgens mij geven ze er niks om...ze vreten allessss

Dat eten ze zeker graag maar je hebt het waarschijnlijk niet over levende larven of wel?

Ik heb ook van die rode sliertjes van wormpjes gehad...zijn ongveer 2 a 3 cm lang...waar ze nu zijn geen idee..opgevreten of ondergedoken...moet zeggen...heb ook wel heul veul garnalen hoor 🙂

Zou kunnen hoor,heb zelf in totaal duizenden garnalen gehad maar heb ze nog nooit levende wormen zien eten.
Schrokken zich juist het apelazerus van bewegende wormen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan