Wat is er nieuw

opstarten Azië biotoop en visbestand.

• Onderwerp starter Onderwerp starter sessa
  • Startdatum Startdatum
S

sessa

Guest
Goedemiddag, ik ben bezig met het opstarten van mijn aquarium (lengte 100cm, hoogte 50 cm, diepte 40 cm) waar ik een Aziatisch biotoop wil gaan nabootsen. De bodem ligt en morgenavond haal ik mooi kienhout op, ik heb een selectie gemaakt welke planten er in komen en ben ook bezig geweest met het visbestand. Omdat ik niet zo heel ervaren ben wil ik graag weten of wat ik in gedachten heb ook daadwerkelijk mogelijk is. Ik zat te denken aan dwerggoerami's, indische modderkruipers en dan nog een soort die goed samen kan met de goerami's. Is het handig om een groepje (en hoeveel? 1 man 2 a 3 vrouw?) dwerggoerami's van 1 soort te doen of kunnen er verschillende bij elkaar? Ook andere tips voor een Aziatisch bestand zijn welkom. Bvd!

Beste sessa

Eigenlijk is Azi� een te groot gebied voor een biotoop misschien kan je iets specifieker zijn. Misschien is het wel leuk om een India biotoop te maken want de vissen die jij wilt komen allemaal uit India en persoonlijk vind ik dat India ook nog een paar leuken plantjes. Misschien kan je dit eens google

Groetjes Tijn

Bedankt Tijn en Bertus voor de reacties, ik heb het even op gezocht en ben nu ook van mening dat India een goede keuze is qua natuurlijke uitstraling en visbestand. Ik vind persoonlijk goerami's erg mooi en die zijn er in vele kleuren uit India, maar misschien hebben jullie nog wat tips en evt ervaringen met welke aantallen en welke goed samen gaan? De indischie modderkruiper wil ik zowiezo gaan plaatsen en misschien nog wat Aziatische waaierhandgarnalen. En nog bedankt h� 🙂 groetjes Stephan.

Beste stephan
No problem, fijn dat ik je kon helpen

Volgens mij kan je de dwerggoerami het beste in een koppel of harem houden maar over de modderkruipers durf ik het eigenlijk niet te zeggen

De "Indische modderkruiper" komt niet uit India, als we het tenminste hebben over de Pangio kuhlii of Pangio semicincta.
Dat 'Indisch' is als ik het goed zie afgeleid van het woord Indi�, in de zin van de vroegere Nederlandse kolonie.

Er komen wel andere Pangio's uit India. Volgens mijn lijstje de apoda, bashai, goaensis, longipinnis, oblonga en pangia.

~ Ivo

Ohh op de site hobbykwekers staat dat ze uit india komen

Ohh..... sorry stephan dat ik je de verkeerde informatie heb doorgegeven :sorry: :stars: 🙄

Nou dan hebben we allebei wat geleerd haha, bedankt voor de informatie. Ik kom nu al een heel eind. Als de bak eenmaal ingericht is zet ik een paar foto's op t forum

Beste Stephan

Je kan ook mischien een zuid-oost Azi� biotoop maken mischien is het dan niet echt een biotoop maar dan kan je ze wel samen houden en dan ben je ook wat vrijer qua keuzes van planten en vissen. bijvoorbeeld mascha's en ivo's zuid-oost Azi� aquarium die is echt schitterend en hun hebben er ook een paar Indische modderkruipers in zitten. je kunt ook eens op het internet rond kijken naar wat zuid-oost Azi� biotoopen en nogmaals heel erg sorry van de verkeerde informatie ik vind het echt vervelend

Groetjes Tijn

Beste Tijn, absoluut ga ik doen. En je hoeft je echt niet te verontschuldigen (ze kwamen er toch al in) ik heb tenminste een boel aan de informatie van jullie! Mijn dank is groot 🙂

Of we noemen het een Aziatisch getint gezelschapsbakje. Net zo prima 🙂

Absoluut dat gaat het wel een beetje worden ja 🙂

Echt geweldig hoe je er mee omgaat. bedankt! 🙂

Sorry voor de verwarring over het land van herkomst. Ze komen inderdaad niet voor in India. Ik heb de tekst hiervoor ook aangepast.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan