Opstarten nieuwe bak

Bertus zei:
Nee, is kunde.

Geen geluk. geluk kan je niet afdwingen. Kunde wel.
Kan je aanleren. Net als die Belgische dokter.

Heeft ook geleerd.

En in mijn bakken zitten geen foute bacterie. en of parasieten.

Daar zorg ik zelf wel voor, hoe heette dat ook weer?
Oja, UV-C. he.

Jammer dat ze weer gesnoeid hebben,hier. Zeker UV-C gebruikt.

Dood je parasieten mee.

Daar dood je niet alles mee. Pakweg Ichtyobodo necatrix krijg jij niet met UV-c kapot want dat zwemt niet vrij rond.

Breng een vis binnen met die parasiet, dan mag je UV-c op volle toeren draaien, binnen een paar dagen is je bak volledig dood.

Jij gebruikt dan ook nog eens een UV-c die ver over datum is.

Kijk eens in de handleiding van je apparaat. Daar staat in dat na 10.000 gebruiksuren het nog maar op 80% capaciteit werkt en dat de goede werking dan niet meer kan gegarandeerd worden.

En jij beweerde dat je die van jouw al 10 jaar aan ��n stuk gebruikt. Kan je evengoed magische keien in je bak leggen.

In jouw bak zitten w�l foute bacteri�n en parasieten. Die zitten in iedere bak. Als je vissen gezond en wel zijn dan kan dat niet uitbreken. Of is je bak steriel mss? Dan zou je nog veel meer problemen hebben.
 
voor degenen die hier nog eens terechtkomen na een zoektocht (topicstarter lijkt gevlogen):

Coulibaly zei:
En dat kan je dan oplossen, wat Saskia al zelf heeft aangegeven, door gewoon wat stenen te verplaatsen.

Dat heb ik hier ook met territoriale vissen (o.a. dwerg cichliden) moeten doen. Worked like a charm.
Saskia sprak over een Malawi Mbuna bestand en het herinrichten van het gehele aquarium.
Op twee fundamentele punten iets tot��l anders. Qua vissen die het betreft en qua omvang van de benodigde ingrepen.
 
Mascha&Ivo zei:
Saskia sprak over een Malawi Mbuna bestand en het herinrichten van het gehele aquarium.
Op twee fundamentele punten iets tot��l anders. Qua vissen die het betreft en qua omvang van de benodigde ingrepen.

Vraag is ook of het zo nodig is, dat volledige herinrichten?

Als ik zo eens hoor bij diverse cichlide houders dan zeggen zij dat een paar stenen verleggen voldoende is.

Ze zijn dus fout met die info, volgens je?
 
Saskia is degene hier die er ervaring mee heeft. Derhalve hecht ik veel waarde aan haar mening in deze.
 
aquapjotr zei:
Saskia is degene hier die er ervaring mee heeft. Derhalve hecht ik veel waarde aan haar mening in deze.

En de anderen die ook cichliden houden, hebben dus geen ervaring?
 
Coulibaly zei:
aquapjotr zei:
Saskia is degene hier die er ervaring mee heeft. Derhalve hecht ik veel waarde aan haar mening in deze.

En de anderen die ook cichliden houden, hebben dus geen ervaring?

Die hoor/lees ik niet in dit topic. Saskia wel.
 
Ok� dank voor alle reacties.. Ik heb maandag 45 liter erbij gedaan uit een draaiend aquarium. Na de eerste dag na vullen werd het aquarium troebel (melkachtig) dat is nu (dag 4) bijna weggetrokken. Na alle reacties ga ik toch maar 3 weken wachten waarna ik in 1 keer een bestand cicliden toe te voegen. Kan niet wachten tot het zover is. Zo leeg is het behoorlijk saai.
 
Terug
Bovenaan