Opstartwormen?


GertvdB

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2015
Berichten
131
Hoi, zouden dit nog steeds opstartwormen kunnen zijn? Bak draait nu inmiddels een maand of 5 en het wemelt er nog steeds van. Daarnaast gaan er telkens zwangere garnaaltjes dood. Zou het een verband kunnen hebben met elkaar. Waterwaarden zijn prima en worden om de twee weken gemeten met druppeltesten. Einde van de video is er een het beste te zien.

 
Heb zulke wormpjes ook heel lang in een garnalenbakje zien rondzweven maar geen problemen gehad met de garnalen gelukkig.
Zijn het echt enkel garnalen met eitjes die doodgaan?
 
Ik volg dit even want ik heb exact dezelfde wormpjes!

Soms zweven er wat rond en dan eten de tetra's ze op. Kan dit kwaad voor de tetra's?
 
Nee is juist goed voor ze!
In de natuur is het ook niet allemaal steriel hoor en leven er heel veel meer beestjes op en in het water! ;)
 
Nee is juist goed voor ze!
In de natuur is het ook niet allemaal steriel hoor en leven er heel veel meer beestjes op en in het water! ;)
Goed om te weten. Ik vreesde dat een plaagdier als dit wellicht de vis van binnenuit zou opeten als een parasiet. Je moet wildvangst dieren immers ook een kuur geven tegen parasitaire wormen etc.
 
@Seabait , Zoals ik het kan zien gaan inderdaad alleen de grotere garnalen met eitjes dood.

@jessicapilon, PH 6-6,5; GH 6-7 en KH 0-1. Hoeveelheid aan garnalen kan ik niet tellen. Zijn er zeker 100+ van zeer klein tot volwassen.

Ik ben wel laatst begonnen met het toevoegen van walnootblad, maar dat moeten ze juist lekker vinden.
 

Terug
Bovenaan