Wat is er nieuw

opvang visjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter bart_ramakers12
  • Startdatum Startdatum
B

bart_ramakers12

Guest
onlangs heb ik laatst bij een vriend 2 vissen opgehaald die slecht waren gehuistvest zaten in een 30x20x20 aquarium .
het betreft een sarassa sluierstaart mannetje en een shubinken sluierstaart beide vergroeid liggen nu veel op de bodem in de meetbak en zijn heel erg schichtig.
het is de bedoeling als het mooier weer is dat deze vissen de vijver in gaan. ze mogen dan in de 7500 liter vijver waar 12 andere goudvisjes zwemmen.
heb aan het water bactoplus omhizo clay 3 gram toegepast dus je kan ze nog niet zien op foto's dus die volgen nog

Je bent een engel Bart,hopen dat voor die tijd de vissen geen ziekte oid overbrengen in je bak waar het al op de grens zat wat bestand betreft...

deze 2 vissen komen NIET in het aquarium deze blijven afgezonderd in de meetbak.
hoop dat ze niet ziek worde zodat deze dadelijk als mooier weer is kunne geniete in de vijver.
in aquarium van 1 m zitten er 3 dit is volgensmij geen overbevolking ?

Ok ik dacht dat je je meterbak bedoelde,sorry
Nee is geen overbevolking maar zeg ik ook niet 😉

maakt niet uit John 🙂
hier bij de foto, de vissen zijn ongeveer een jaar oud en ze zijn wat vergroeit zo te zien.
de visjes zijn wel schuw heb daarom wat drijfplanten als schuilplaats aan de bak toegevoegd en wat waterpest er los in laten drijven zodat ze kunnen schuilen wat moet ik nog meer doen naast verversen? ze zijn heel erg schuw en hoop dat het weggaat.

bart_ramakers12 zei:
wat moet ik nog meer doen naast verversen? ze zijn heel erg schuw en hoop dat het weggaat.

Laat ze lekker rusten. Ben blij dat je ze wou opvangen.

de sarassa is nog vaak op de bodem aan het liggen en de calico zwemt al wat meer hoop dat het goed komt met ze.
zal binnekort is wat foto's weer maken

Heb de vissen kunnen herplaatsen ze hebben nu een beter thuis 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan